| کد خبر: 172780 |

در دیدار مدیر بندرها آذربایجان با استاندار گیلان مطرح شد:

◄ ارتقای سطح همکاری‌های دریایی و بندری با کشورهای منطقه در راستای منافع راهبردی ایران

توسعه حمل‌ونقل ترکیبی از اولویت‌های ایران در حوزه تجارت محسوب می‌شود.

تین نیوز

استاندار گیلان در دیدار با مدیر بنادر جمهوری آذربایجان، حمل‌ونقل ترکیبی را از اولویت‌های دولت ایران در حوزه حمل‌ونقل دانست و آن را مکمل تجارت در بخش دریایی ارزیابی کرد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، استاندار گیلان در دیدار با مدیر بنادر آذربایجان، توسعه روابط بندری را گامی مؤثر در گسترش مبادلات تجاری ایران و آذربایجان برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه حمل‌ونقل ترکیبی از برنامه‌های دارای اولویت دولت محسوب می‌شود و توجیه اقتصادی دارد.

مصطفی سالاری؛ ادامه داد: ظرفیت‌های استان گیلان در بخش تجاری و گردشگری بالا است. حمل‌ونقل ریلی مکمل حمل‌ونقل دریایی است. با توجه به همسایگی این دو کشور می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در بخش تجاری و گردشگری برای شهروندان و سرمایه‌گذاران جذابیت خوبی فراهم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت سه بندر آستارا، انزلی و کاسپین در این استان، گفت: با راه‌اندازی راه‌آهن رشت به انزلی و بعدازآن آستارا به رشت حجم مبادلات به‌طورقطع افزایش می‌یابد.

نماینده عالی دولت با اشاره به این‌که موانع و مشکلات را با همکاری یکدیگر برای حضور بیش‌تر سرمایه‌گذاران برمی‌داریم، افزود: تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه گردشگری دریایی افزایش حضور توریست را در دو کشور به همراه خواهد داشت.

وی بابیان این‌که با راه‌اندازی راه‌آهن مسیر حمل کالا کم می‌شود، افزود: بااتصال راه‌آهن هزینه حمل کاهش و حجم مبادلات افزایش پیدا می‌کند.

توسعه حمل‌ونقل ریلی باعث رشد تجارت می‌شود

در این دیدار طالح محمد زیادف؛ مدیر بنادر جمهوری آذربایجان نیز بابیان این‌که رویکردها در حوزه تجارت تغییر کرده است، گفت: خط جدیدی را در بندر جمهوری آذربایجان برای گسترش بخش کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی دایر کردیم. دایر کردن خط جدید دریایی فرصت خوبی برای توسعه توریسم را به دنبال دارد.

وی افزود: توسعه حمل‌ونقل ریلی و دریایی پیشرفت تجاری را دربر خواهد داشت.

توسعه صادرات از دریای خزر باعث رونق بازرگانی بنادر می‌شود

محمدعلی حسن‌زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز توسعه همکاری‌های دریایی و بندری با کشورهای منطقه را در راستای منافع راهبردی ایران ارزیابی کرد و گفت: توسعه صادرات از دریای خزر باعث رونق بازرگانی بنادر می‌شود و در این راستا درصددیم تا با رفع چالش‌ها، سطح ظرفیت عملکردی بنادر را افزایش دهیم.

وی بابیان این‌که بنادر آذربایجان به ریل متصل هستند و تاکید کرد: در توسعه روابط تجاری با کشور آذربایجان به دنبال استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی در کریدور شمال-جنوب هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.