| کد خبر: 158403 |

افزایش جابجایی کالا و مسافر در بندر کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا و رشد ۹۹ درصدی ترابری مسافران دریایی طی ۹ ماهه امسال در این بندر خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا و رشد ۹۹ درصدی ترابری مسافران دریایی طی ۹ ماهه امسال در این بندر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری با اعلام این خبر افزود: از آغاز امسال تا پایان آذرماه سال ۹۶، در مجموع دو میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۷۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: از این میزان، یک میلیون و ۹۲۹ هزار و ۲۹ تن به کالای غیرنفتی با رشد ۵۴ درصدی و ۳۰۳ و ۴۵۰ تن کالای نفتی با افزایش عملیات ۳۱ درصدی اختصاص دارد.

به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش، طی ۹ ماهه اخیر، بالغ بر دو هزار تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد.

احمد شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را رقمی بالغ بر ۳۲ هزار و ۴۶۴ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۹۰ هزار و ۹۰۶ تن کالای غیرنفتی در این بندر، کابوتاژ شد.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی نه ماهه نخست امسال را ۱۱ هزار و ۱۵۶ فروند شناور با رشد ۱۵ درصدی اعلام و عنوان کرد: از این تعداد، ۵۹۶ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۰ هزار و ۵۶۰ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۹۹ درصدی جابجایی مسافر در ۹ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت، ۶۲۰ هزار و ۱۳۱ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته مستقر در این بندر، ترابری شدند.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال، ۳۳۷ هزار و ۴۸۲ نفر گردشگر در بندر کیش جابجا شدند و شاهد افزایش ۳ درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.