| کد خبر: 139121 |

احتمال تاخیر در اجرای مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام

مدیر اداره بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: احتمال تعویق برگزاری مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) زیاد است.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: احتمال تعویق برگزاری مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) زیاد است.

 
سعداله عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلان سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش هستیم که اپراتور ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) را به صورت سرمایه گذاری مشترک از میان شرکت های معتبر خارجی انتخاب کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت های مختلف خارجی که در بخش کانتینر از جمله برندهای معتبر حساب می شوند برای سرمایه گذاری در بندر امام(ره) ابراز تمایل کرده اند، تصریح کرد: هر چهار شرکتی که به مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینر بندر امام(ره) راه پیدا کرده اند از جمله این شرکت ها هستند.
 
عبدالهی انتقال دانش فنی، تجربه، نوسازی تجهیزات و بازاریابی در جهت افزایش ورود و خروج کانتینر را از جمله ملاک ها و وظایفی اعلام کرد که باید متقاضیان اپراتوری ترمینال کانتینر بندر امام خمینی(ره) از آن برخوردار باشند و اجرا کنند و در این باره افزود: مرحله اول مزایده را با همین رویکرد برگزار کردیم و به چهار شرکت رسیدیم.
 
رییس اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام(ره) در موعد اعلام شده برگزار خواهد شد یا خیر گفت: احتمال تعویق برگزاری مرحله دوم مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) بسیار است.
 
وی در توضیح این امر خاطر نشان کرد: ما در زمینه جذب اپراتور خارجی تجربه کافی نداریم به همین دلیل در بخش اسنادی دچار نواقصی هستیم که مرحله به مرحله آنها را رفع می کنیم به همین دلیل احتمال تاخیر در زمان برگزاری مزایده زیاد است.
 
عبدالهی از جمله دیگر موانع بر سر راه برگزاری مزایده ترمینال کانتینری بندر امام(ره) را چگونگی تعیین سهم طرفین اعلام کرد و در این باره توضیح داد: طرف خارجی به صورت طبیعی تمایل دارد که اکثریت سهم را در اختیار داشته باشد اما سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی این مسئله را قبول ندارد به همین دلیل برای رفع این مسئله در حال مذاکره با شرکت کنندگان در مزایده هستیم.
 
تعیین مدل مالی و تغییر در نرخ تسعیر ارز از جمله مسائلی بود که به گفته عبدالهی تاخیر در اجرای مرحله دوم مزایده را رقم زده است.
 
وی در این باره گفت: برای رفع همه این مسائل در حال مذاکره و رفع نواقص هستیم و امیدواریم که هر چه زودتر بتوانیم اپراتور ترمینال کانتینر بندر امام خمینی(ره) را انتخاب کنیم. 
لازم به توضیح است، طبق اعلام قبلی اداره بنادر و دریانوردی استان خوزستان قرار بود مرحله دوم مزایده ترمینال کانینری بندر امام خمینی(ره) در یکم مرداد ماه سال جاری برگزار شود. 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.