| کد خبر: 137027 |

معاون امور دریایی به بهانه روز دریانورد تشریح کرد :چرا دریانوردان مهم هستند ؟

سازمان جهانی دریانوردی (IMO) با انتخاب شعار "Seafarers Matter" و اعلام آن به کشورهای عضو این سازمان در صدد است اهمیت، ارزش و جایگاه دریانوردان در اقتصاد و زندگی مردم را شناسایی و تبلیغ کند.

تین نیوز

سازمان جهانی دریانوردی (IMO) با انتخاب شعار "Seafarers Matter" و اعلام آن به کشورهای عضو این سازمان در صدد است اهمیت، ارزش و جایگاه دریانوردان در اقتصاد و زندگی مردم را شناسایی و تبلیغ کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور دریایی در پاسخ به این سوال که چرا دریانوردان مهم هستند، توضیح داد : منابع انسانی در هر صنعت و حوزه ای مهم و در شمار سرمایه های آن حوزه قلمداد می شود، در صنعت دریانوردی اما اهمیت منابع انسانی بسیار بیشتر و مضاعف است. سالانه میلیاردها تن کالا به ارزش 5 تریلیون دلار توسط ناوگان دریایی در سطح جهان جا به جا می شود؛ به عبارتی نبض اقتصاد تجارت بین الملل، در اختیار صنعت کشتیرانی و صنایع وابسته است.

محمد راستاد با بیان اینکه بدون حمل و نقل دریایی و کشتیرانی جهانی، اشتغال، تولید و حتی تأمین مایحتاج روزمره مردم با مشکل مواجه می شود، گفت : کشتی ها ابزار هستند، این منابع انسانی و دریانوردان اند که این حجم عظیم کالاها را در سطح جهان جا به جا می کنند.

به گفته عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، حرفه دریانوردی به تبحر، مهارت و تجربه خاصی نیاز دارد که با سایر تخصص ها متفاوت است. به بیان دیگر، هیچ دانش تئوری و مبانی علمی در حوزه دریانوردی بدون تجربه عملی و آزمون شایستگی امکان‌ به کارگیری نخواهد داشت.

راستاد در بخش دیگری از سخنان‌اش در تشریح اهمیت حرفه دریانوردی، تأکید کرد : مهارت های دریانوردی به گونه ای است که شما هرگز سراغ ندارید یک دریانورد از مافوق‌اش با تجربه تر و با دانش بیشتر باشند.

راستاد با بیان اینکه حرفه دریانوردی با سایر مشاغل متفاوت است، در خصوص تنوع این حرفه در دریا گفت : ناوگان صیادی در تأمین منابع غذایی بشر توسط دریانوردان فعال و متخصص در این نوع شناورها هدایت می شود. در گردشگری دریایی، ناوگان مخصوص تفریحات دریایی توسط دریانوردان خاص این نوع شناورها راهبری می شود. همچنین سفرهای دریایی بین شهرهای بندری و جزایر و پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در دریا توسط شناورهای تحقیقاتی به کمک دریانوردان مخصوص این نوع مشاغل هدایت و انجام می شود.

به گفته راستاد، عملیات هیدروگرافی یا شناسایی بستر و اعماق دریا و همچنین فعالیت های فراساحل در پروژه های نفتی به کمک شناورهای مخصوص و دریانوردان متبحر در این حوزه ها انجام می شود.

معاون امور دریایی ابراز امیدواری کرد : با توجه به ارتقای روابط بین المللی و رفع محدودیت ها و موانع در حمل و نقل دریایی کشور، دریانوردان ایران به لحاظ برخورداری از صلاحیت های علمی و تجربی، علاوه بر ناوگان ملی، امکان فعالیت در ناوگان های بین المللی را پیدا کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.