| کد خبر: 215622 |

رئیس هیئت مدیره شرکت سپندار

◄ دستی شدن عوارض آزادراه‌ها منتفی است/ همزمانی کرونا با این طرح مشکل ساز شد

رئیس هیئت مدیره شرکت سپندار عنوان کرد: خاصیت توسعه این است که به‌مرور زمان اتفاق بیفتد، اما از طرفی هم دولت روی درآمد این موضوع حساب باز کرده است و قرارداد و پیش‌بینی‌ها هم بر مبنای تردد قبل از کرونا انجام شده بود اکنون شاهد کاهش آن بودیم که اکنون تأثیر خودش را نشان می‌دهد اما ما سیستم‌هایی که برقرار می‌کنیم انشالله توسعه سیستم‌های آنلاین این مسئله را با اطلاع‌رسانی به مردم حل خواهد کرد.

تین نیوز

مدتی است که خبر بازگشت باجه‌های عوارضی‌ به آزادراه‌های کشور به گوش می‌رسد که بسیاری از مسئولان دلیل این موضوع را عدم پرداخت الکترونیکی وجه آزادراه‌ها از سوی مسافران عنوان کرده بودند، خبرنگار این شبکه خبری در راستای پیگیری این موضوع به سراغ یکی از مسئولان شرکت سپندار که مجری انحصاری سامانه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض (ETC) در سطح بزرگراه‌های کشور است، رفت.

پور رنجبر رئیس هیئت مدیره شرکت سپندار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس جاده ای تین نیوز در رابطه با زمزمه بازگشت باجه‌های عوارضی‌ به آزادراه‌های کشور به دلیل عدم استقبال مردم، توضیح داد: این موضوع تنها در حد صحبت بود که مطرح شد و اکنون این موضوع تقریباً منتفی است.

او در ادامه افزود: این پروژه با یک بیزینس پلنی که بر مبنای تردد خودروها از عوارضی ها بود انجام شد و کل مدل درآمدی این پروژه بر مبنای تردد است که به ازای هر تردد یک عوارضی محاسبه شده است و از طرفی هم قرار بود که تمام بزرگراه‌های کشور به سیستم پرداخت آنلاین  مجهز  شوند و توسعه پیدا کنند اما در این راستای این موضوع دو اتفاق بسیار مهم افتاد؛ اولین موضوع بحث کرونا و دیگری کند پیش رفتن توسعه بود که در واقع دلیل آن هم کرونا بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سپندار با بیان اینکه آغاز این پروژه با کرونا هم‌زمان شد که در نهایت منجر به کند پیش رفتن توسعه این سیستم شد، بیان کرد: با توجه به هماهنگی که با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد، این موضوع پذیرفته شد و ما اکنون در حال توسعه این سیستم هستیم و کارها به خوبی پیش می‌رود.

پور رنجبر درخصوص عدم استقبال مردم برای پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی، این‌گونه می‌گوید: این موضوع یک دلیل ذاتی دارد؛ اساساً مردم زمانی که از عوارضی رد می‌شوند اگر گیتی برای پرداخت دستی نباشد بنا به دلایل مختلف اقدام به پرداخت آنلاین نمی‌کنند در همین راستا ما با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، تمهیداتی را پیش گرفته‌ایم.

او معتقد است: موضوع دیگری که باعث شد تا شاهد کاهش پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی باشیم این است که ما اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم، از همین رو لازم است زمانی که خودرو از عوارضی عبور می‌کند پیامکی به صاحب خودرو ارسال شود و یا سیستمی وجود داشته باشد که مبلغ بدهی را به شخص اعلام کند. البته اپیکیشن هایی در این زمینه وجود دارد و در آینده بیشتر خواهد شد.

پور رنجبر با بیان اینکه هر پرداخت آنلاینی تا ضرورت آن نباشد، مشکل پیش خواهد آورد که لازم است در مقابل این‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: خاصیت توسعه این است که به‌مرور زمان اتفاق بیفتد، اما از طرفی هم دولت روی درآمد این موضوع حساب باز کرده است و قرارداد و پیش‌بینی‌ها هم بر مبنای تردد قبل از کرونا انجام شده بود و در حال حاضر شاهد کاهش آن بودیم که اکنون تأثیر خودش را نشان می‌دهد اما ما سیستم‌هایی که برقرار می‌کنیم انشالله توسعه سیستم‌های آنلاین این مسئله را با اطلاع‌رسانی به مردم حل خواهد کرد.

رییس هیئت مدیره شرکت سپندار با بیان اینکه در حال حاضر دو مسئله مهم وجود دارد، یکی میزان ترددها است و دیگری اخذ هزینه عوارض این ترددهاست، تصریح کرد: تعداد ترددها بعد از شیوع کرونا به شدت کاهش داشته است اما اکنون میزان ترددها رو به افزایش است که این موضوع از لحاظ افزایش شیوع کرونا در کشور خبر خوبی محسوب نمی‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.