| کد خبر: 188924 |

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۴

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۹۳ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید.

تین نیوز

 قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۹۳ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی در آمریکا و انگلیس، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت، اما به دلیل افزایش میزان ذخایر و نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی بزرگترین کاهش هفتگی سال را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 93 سنت معادل 1.4 درصد افزایش به 68 دلار و 69 سنت رسید، اما افت هفتگی حدودا 4.5 درصدی را به ثبت رساند.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم در پایان معاملات دیروز با 72 سنت معادل 1.2 درصد افزایش به 58 دلار و 63 سنت رسید. نفت خام آمریکا افت هفتگی حدودا 6.4 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین افت از ماه دسامبر تاکنون بود.

افزایش میزان ذخایر نفت آمریکا به بالاترین رقم از جولای 2017 موجب شده تا قیمت نفت خام آمریکا تحت فشار قرار بگیرد.

نگرانی های اقتصادی از تنش های تجاری میان آمریکا و چین به بازارهای جهانی لطمه شده است. شاخص جهانی ام اس سی آی افت هفتگی بیش از یک درصدی را شاهد بود و سومین کاهش هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.

جیم ریترزبوش، رئیس موسسه ریترزبوش در این باره گفت: «شرکت های آمریکایی که از افزایش تعرفه ا لطمه دیده اند، تصمیماتی در مورد خریدها، ذخایر و سایر اقدامات تجاری خود خواهند گرفت که موجب کندی روند رشد اقتصاد آمریکا خواهد شد و این احتمالا بر میزان تقاضای نفت تاثیر خواهد گذاشت.»

روز دوشنبه بازارهای آمریکا و انگلیس تعطیل است و از هفته آینده قرار است فصل سفرهای تابستانی در آمریکا آغاز شود. افزایش تولید نفت آمریکا تاثیری منفی بر قیمت جهانی نفت داشته است. رشد تولید نفت شیل موجب شده تا آمریکا با پیشی گرفتن از عربستان و روسیه به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.