| کد خبر: 171464 |

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:

◄ چرا صاحبان سرمایه تمایلی برای سرمایه‌گذاری در کشور ندارند؟

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر ریشه‌یابی عدم رغبت ایرانی‌های صاحب سرمایه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کشورمان که احتیاج به سرمایه‌گذاری دارند، تاکید کرد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر ریشه‌یابی عدم رغبت ایرانی‌های صاحب سرمایه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کشورمان که احتیاج به سرمایه‌گذاری دارند، تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده با بیان این‌که چند سال است در کشور ما وزارتخانه‌ و سازمان‌های مختلف دائماً به دنبال جذب سزمایه‌گذار خارجی هستند.، گفت: اگرچه این اقدام بسیار مطلوب بوده و باید برای اجرای پروژه‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی بود اما  این کار مشکلات خاص خود را داشته و نیازمند مجوزهای خاصی است.

وی افزود: همچنین در این نوع سرمایه‌گذاری نحوه تبدیل و خروج ارز نیز باید مشخص باشد و بعضی وقت‌ها ضمانت‌های بانکی خاصی نیز مورد نیاز است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه خاطرنشان کرد: اما عجیب آن است که در حالی‌که وزاتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف، برای اجرای پروژه‌های خود به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی هستند، ایرانی‌های صاحب سرمایه در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می‌کنند و سرمایه‌های کلانی را به کشورهای دیگر برده‌اند.

او گفت: ایرانی‌های زیادی هستند که در کشورهای دیگر جاده، تاسیسات زیربنایی، هتل و مجتمع‌های تفریحی و توریستی و ... می‌سازند در حالی‌که اگر آنها در ایران سرمایه‌گذاری کنند انعقاد قرارداد راحت‌تر بوده و روند کار خیلی روان‌تر پیش‌ می‌رود اما این اتفاق نمی‌افتد.

تقی‌زاد تاکید کرد: بنابراین باید عارضه‌یابی شود که چرا وقتی فرد ایرانی تمایل به سرمایه‌گذاری کلان دارد در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به کشورهای دیگر می‌رود.

وی افزود: آیا این سرمایه‌گذار امنیت سرمایه‌گذاری ندارد؟ آیا از این نگران است که اگر سرمایه‌اش خیلی زیاد شد، مورد پرسش قرار بگیرد که سرمایه‌اش را از کجا آورده است و رانتی در کار بوده؟ آیا گیرهای کار زیاد است؟ مجوزهای زیادی می‌خواهند؟

معاون وزیر راه با تاکید بر این‌که هیچ‌کدام از این پرسش‌ها از سرمایه‌گذاران خارجی پرسیده نمی‌شود، اظهار کرد: برخی ایرانی‌هایی که سرمایه‌های هنگفتی داشته و در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند در پاسخ به این‌که چرا در داخل کشور و مناطقی که جذابیت‌های سرمایه‌گذاری بسیار زیادی دارند سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، می‌گویند«بروکراسی اداری حاکم و همچنین روند بسیار طولانی اداری این کار، مانع از رغبت به انجام سرمایه‌گذاری می‌شود در حالی‌که در کشورهای دیگر مراحل سرمایه‌گذاری را بسیار راحت کرده‌اند.»

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود  بسیار مهم است که اول برای همین ایرانی‌ها تسهیلات ایجاد کرده و کاری کنیم که بیایند در داخل سرمایه‌گذاری کنند و در ادامه و کنار سرمایه‌گذاران داخلی، به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی هم باشیم.

تقی‌زاده گفت:وقتی ایرانی‌های صاحب سرمایه برای سرمایه‌گذاری در ایران جذب نمی‌شوند، چطور انتظار است که خارجی‌ها جذب شوند؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام
    سازمان دولتی بایدموظف شونددرمدت محدودبه تقاضاهاپاسخ دهندوگرنه پاسخ مثبت تلقی خواهدشد وازحق نظردادن محروم میشوند اینکه مردم برای پاسخ بدنبال مسول بدوند بایدوجواب امروزبروفردابیابایدفراموش کنند ناظرپروژه بایدمسولانه اظهارنظرکند درصورت اشتباه وتاخیر مواخذه شود