| کد خبر: 264865 |

مناسب سازی شهر، راهی برای دسترسی معلولان به همه امکانات

وضعیت شهر «آب بر» برای حضور معلولان در جامعه، متوسط تا خوب است. افراد دارای معلولیت در قسمت زیادی از شهر می توانند حضور داشته باشند، ولی دسترسی در برخی قسمت ها سخت است.

تین نیوز

مهرداد شریفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم، درباره مناسب سازی شهر در طارم، اظهار کرد: مناسب سازی اماکن و بناها طبق برنامه ای که اعلام شده و دستورالعملی که وجود دارد، پیگیری شده است. جلسات هماهنگی هر فصل برگزار می شود که فرماندار شهرستان نیز نگاه ویژه ای به امور معلولان دارد و از نزدیک پیگیر برنامه هاست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شریفی بیان کرد: در سه ماه نخست سال، با توجه به مراجعه حضوری و میدانی به امکان عمومی و چک لیست های استاندارد و تشکیل تیم ارزیابی پیشرفت محسوسی را نسبت به سال گذشته داشتیم. همچنین اداره هایی که از نظر مناسب سازی مشکل داشتند یا ضعیف بودند، پیگیری شدند و مقرر شد حتما حداقل ها را برای دسترس پذیری معلولان انجام دهند.

او گفت: شهرداری موظف است در ساخت وسازهای جدید، مناسب سازی را رعایت کند و ساختمانی بدون مناسب سازی پایان کار نگیرد. درباره پیاده روها و کوچه ها نیز بیشتر پل ها درست شده و قسمت بزرگی از شهرستان که قبلا مسطح نبود، درست شده است.

شریفی ادامه داد: در سمت غرب شهر «آب بر» در زمینه مناسب سازی ضعیف عمل شده است. پیگیریم تا طبق معیار مناسب سازی اقداماتی انجام شود. همچنین کمیته مناسب سازی پیگیر است تا ساخت وسازها مناسب سازی شده باشند تا دسترس پذیری برای همه یکسان باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم با بیان اینکه با توجه به قدیمی نبودن شهر «آب بر» کمبودها و مشکلاتی در زیرساخت های این شهر وجود دارد، افزود: مهم ترین چالش افراد دارای معلولیت در شهرستان طارم در حوزه درمان است، زیرا این شهرستان فقط یک بیمارستان عمومی دارد و آن بیمارستان نیز برخی تخصص ها را ندارد و این چالش بزرگ افراد دارای معلولیت است. این مشکل موجب شده تا افراد دارای معلولیت برای برخورداری از امکانات بیشتر به سمت زنجان و شمال کشور بروند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.