| کد خبر: 263084 |

پیگیری اتصال منطقه ویژه اقتصادی زنجان به شبکه ریلی کشور

در دیدار مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور با رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی زنجان، پیگیری اتصال منطقه ویژه اقتصادی زنجان به شبکه ریلی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

تین نیوز

در دیدار مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور با رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی زنجان، پیگیری اتصال منطقه ویژه اقتصادی زنجان به شبکه ریلی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، منوچهر صفری مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور در دیدار با مهدی ثقفی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی زنجان به همراه اعضای هیات مدیره این منطقه با اشاره به اهمیت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در زنجان و همچنین نقش شبکه ریلی در شکوفایی این منطقه اظهار کرد: شرکت راه آهن آماده همکاری و ارائه هرگونه مشاوره فنی در خصوص اتصال  منطقه به شبکه ریلی کشور است.

صفری در پایان افزود: محدوده منطقه ویژه اقتصادی زنجان نسبت به شبکه ریلی موجود در تراز ارتفاعی بالاتری قرار داشته و برای انجام عملیات اتصال ریلی، تمهیداتی نیاز است که در این راستا مقرر شده شرکت منطقه ویژه اقتصادی ضمن ارائه درخواست رسمی مبنی بر اتصال به شبکه ریلی نسبت به استخدام مشاور ذیصلاح و طراحی و بررسی واریانت های مختلف با نظر راه آهن اقدام کند.  

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی زنجان نیز محدوده منطقه ویژه اقتصادی زنجان را ۱۳۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: عملیات احداث زیرساخت های آن در دستور کار قرار دارد.

وی از نهایی شدن استفاده از مشاوران بومی به عنوان مشاور اجرایی طرح مذکور و تهیه توپوگرافی منطقه و عملیات خاک برداری در روزهای آینده خبر داد.

 ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در اردیبهشت ۱۴۰۰ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و این استان پس از ۱۵ سال انتظار به جرگه استان های دارای منطقه ویژه اقتصادی پیوست.

در منطقه ویژه اقتصادی،  قوانین کسب وکار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است، این مناطق در داخل مرزهای کشور واقع شده و هدف آنها افزایش تراز تجاری، ایجاد اشتغال،  افزایش سرمایه گذاری و مدیریت موثر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.