| کد خبر: 235598 |

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

◄ آسفالت ریزی معابر 108 روستای استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: آسفالت ریزی معابر ۱۰۸ روستای استان از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای در سال جاری در دستور کار بنیاد مسکن استان زنجان است.

تین نیوز

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: آسفالت ریزی معابر ۱۰۸ روستای استان از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای در سال جاری در دستور کار بنیاد مسکن استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از زنجان، رضا خواجه‌ای با بیان اینکه هم اکنون اجرای آسفالت معابر ۱۰۸ روستای استان  از محل اعتبارات قیر یارانه ای در دستور کار بنیاد مسکن استان می باشد، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر   ۳۶۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی مبلغ اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی در سال جاری از منابع  استانی برای  ۶۲ روستا را ۲۶۷ میلیارد ۷۴ میلیون ریال  عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح از منابع ملی  برای  ۴۸ روستا نیز به میزان ۲۸۱ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال  است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تسهیلات اعطایی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۲۰۵۱ فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان و بانک‌های عامل پرداخت شده و از این تعداد نیز تاکنون، ۷۴۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌شود، ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۱۴۰۰ در استان، به تعداد ۲ هزار و ۷۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۴۴ واحد معادل ۸۲ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک صورت گرفته است.

خواجه‌ای یادآور شد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال ۹۹ در استان زنجان به تعداد ۴ هزار و ۴۳۰ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۴ هزار و ۳۲۵ واحد معادل ۹۸ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح کشور ۵۵ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد .

وی تصریح کرد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی 51 هزار واحد مسکونی معادل ۵۵ درصد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

وی خاطر نشان کرد: واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده نموده‌اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.