| کد خبر: 211179 |

کاهش مجموع تصادفات فروردین امسال در جاده‌های زنجان

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی این استان، مجموع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های زنجان در فروردین ماه امسال ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش نشان می‌دهد.

تین نیوز

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی این استان، مجموع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های زنجان در فروردین ماه امسال ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی،افزود: فروردین ماه امسال ۲۱۶ فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳۴۸ مورد بود.

وی با بیان اینکه از این تعداد حادثه رانندگی، ۶ مورد فوتی، ۶۰ فقره جرحی و ۱۵۰ مورد دیگر نیز خسارتی بود، اظهار داشت: بر اثر وقوع این تعداد تصادف رانندگی جاده‌ای زنجان هشت نفر فوت و ۶۵ نفر مصدوم شدند که فروردین ماه پارسال به ترتیب ۱۷ فوت و ۱۶۲ نفر نیز مصدوم شده بودند.

عظیمی با یادآوری اینکه تعداد حوادث رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در فروردین ماه ۹۸ به‌ترتیب هشت، ۱۱۷ و ۲۲۳ مورد بود، افزود: بیشترین عامل وقوع حوادث رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان نیز مربوط به خستگی و خوب آلودگی، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز از جانب رانندگان خودروها بود.  

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: مسافرت ها و ترددها به خاطر قرنطینه خانگی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ترس از ابتلا به این بیماری بسیار پایین آمد و در واقع خلوت شدن جاده‌ها، کاهش ۳۸ درصدی تصادف‌ها را در پی داشت.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.