| کد خبر: 207486 |

تصادف رانندگی در جاده‌های زنجان شیب نزولی به خود گرفت

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: اسفند ماه امسال، میزان وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های این استان نسبت به اسفند سال قبل روند نزولی به خود گرفته است.

تین نیوز

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: اسفند ماه امسال، میزان وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های این استان نسبت به اسفند سال قبل روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد مرادی روز شنبه در گفتوگویی افزود: پیشگیری از بیماری ویروس کرونا و در نتیجه کاهش مسافرت‌ها، عمده عامل پایین آمدن میزان تصادف‌های رانندگی اعم از جرحی و فوتی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان است.

وی اظهار داشت: با این وجود عوامل اورژانس زنجان با حضور در سطح پایگاه‌های جاده ای و شهری زنجان همواره در آماده باش کامل هستند و در صورت وقوع هر حادثه‌ای در درون و برون شهرهای این استان، نسبت به ارایه خدمات درمانی اولیه و انتقال بیماران در سریعترین زمان به مراکز درمانی اقدام خواهند کرد.

مرادی تصریح کرد: تیم‌های تخصصی اورژانس زنجان با تجهیزات ویژه در حالت آماده‌ باش قرار دارند که به محض اعزام به محل، پس از مشاهده افراد مبتلا به کرونا نسبت به ضدعفونی فرد اقدام و سریع بیمار را به مراکز درمانی که برای این منظور اختصاص یافته، انتقال می دهند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس ۱۱۵ این استان با آمادگی کامل به منظور خدمت‌رسانی به مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا هستند و  روزانه بیش از ۱۰ مورد مشکوک به این بیماری را با دقت و احتیاط کامل به بیمارستان های تعیین شده منتقل می کنند تا مورد تست و بررسی و مداوا قرار گیرند.  

برای انتقال اینگونه بیماران تعداد ۱۰ دستگاه آمبولانس که مجهز به تجهیزات پزشکی، وسایل حفاظت فردی و مانیتورینگ هستند اختصاص یافته است.

سه دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های ولیعصر، قائم و خیام برای شهر زنجان و هفت دستگاه آمبولانس دیگر نیز برای سایر شهرستان‌های این استان در نظر گرفته شده است و که پایگاه ولیعصر به صورت ۲۴ ساعته بوده و ۲ پایگاه دیگر نیز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب آماده برای انتقال افراد مشکوک به بیماری کرونا هستند.

جاده های زنجان روزهای آرامی را سپری می کنند

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: میزان وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده ای این استان از ابتدای ماه جاری تاکنون، بسیار کم شده است و با این روند شاهد کاهش مرگ و میرها در نوروز امسال خواهیم بود.    

سرهنگ محمدعلی عظیمی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال در مجموع ۲۴۴ نفر در تصادفات جاده ای زنجان جان باختند، اظهار داشت: رانندگان باید هنگام رانندگی دقت و احتیاط بیشتری کنند که در غیر این صورت جان خود، سرنشینان و دیگران را با خطر مواجه خواهند کرد.

در پی شیوع بیماری کرونا ویروس، از ساعت ۲۲ جمعه شب /۱۶ اسفند ماه/ ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای استان زنجان در کلیه محورها تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.