| کد خبر: 164027 |

افزایش 15 درصدی تردد نسبت به نوروز پارسال در جاده‌های زنجان

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از افزایش 15 درصدی تردد خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از افزایش 15 درصدی تردد خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، منطقه زنجان، ایرج دست‌نشان در جمع خبرنگاران با اشاره به جابه‌جایی 80 هزار و 452 مسافر در طول ایام نوروز امسال تا پایان روز 17 فروردین، اظهار کرد: تا پایان هفدهم فروردین امسال، 3 میلیون و 144 هزار و 861 تردد در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان به ثبت رسیده است.

این مسئول با بیان این‌که بر اساس آمار ستاد نوروزی امسال، مسافران استان زنجان در قالب 11 هزار و 706 سفر جابه‌جا شده‌اند، ادامه داد: متوسط تردد ساعتی طی روز 17 فروردین امسال، 324 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 49.3 درصد رشد دارد. همچنین در هفدهمین روز از سال جدید شاهد تردد 119 هزار و 972 خودرو در جاده‌های استان زنجان بودیم و از این تعداد تردد صورت گرفته، 56 هزار و 409 خودرو وارد استان شده و 63 هزار و 563 خودرو نیز از استان خارج شده است.

وی افزود: طی نوروز امسال، 856 دستگاه ناوگان مسافربری استان، 28 راهدارخانه، 30 اکیپ راهداری به همراه 236 دستگاه ماشین‌آلات راهداری به‌ منظور خدمت‌رسانی و رفع مشکلات احتمالی شهروندان در جاده‌های استان مستقر هستند.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: شهروندان باید برای انجام سفرها کمتر از وسایل شخصی استفاده کنند؛ چراکه وسایل حمل‌ و نقل عمومی نسبت به خودروهای شخصی ایمنی و سلامت بیشتری دارند. همچنین برای امنیت بیشتر سفرهای مردم، 68 سامانه‌های ترددشمار و 37 دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: قبل از آغاز روزهای تعطیل در طول سال، نظارت بر مدیران فنی شرکت‌ها و مؤسسات حمل ‌و نقل، دقت‌نظر بیشتر هنگام بررسی و ارائه تأییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، همچنین نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش و نمازخانه‌ها بسیار مورد توجه اداره‌کل است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.