◄ چگونه اقتصاد شرکت های مالک واگن مخزن دار تضعیف شد؟
بررسی و تحلیل نرخ مالکانه شرکت های مالک واگن مخزن دار در دوره های مدیریت قبل راه آهن داده های قابل تاملی در زمینه علل و ریشه های تضعیف اقتصاد این شرکت ها به دست میدهد.
بررسی روند نزولی نرخ مالکانه واگن های مخزندار در مسیر ذوب آهن طی سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳، پرده از سیاست هایی برمی دارد که در دوره های پیشین مدیریت راه آهن، به تضعیف جدی اقتصاد شرکت های مالک این واگن ها انجامیده است.
به گزارش تین نیوز، سید محمد مهدی شریفی رئیس کارگروه تخصصی شرکت های مالک واگن مخزن دار بیان کرد: بررسی و تحلیل نرخ مالکانه شرکت های مالک واگن مخزن دار در دوره های مدیریت قبل راه آهن داده های قابل تاملی در زمینه علل و ریشه های تضعیف اقتصاد این شرکت ها به دست می دهد.
به گفته وی، جدول زیر خود گویای تغییرات نرخ مالکانه یک واگن مخزندار و مقایسه آن با یک واکن لبه بلند در مسیر ذوب آهن ( در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ می باشد)

شریفی تصریح کرد: همان طور که در جدول قابل مشاهده است در سال ۱۳۹۹ نرخ مالکانه یک واگن مخزندار ۱۱۲٪ نرخ مالکانه لبه بلند بوده است اما در سال ۱۴۰۳ این درصد به ۵۲٪ کاهش پیدا کرده است.
این معضل از سال ۱۳۹۹ آغاز و تا سال ۱۴۰۳ ادامه داشته که امید است با درایت و تدبیر تیم جدید مدیریتی راه آهن این موضوع برای همیشه اصلاح شود.
شایان ذکر است نرخ تعمیرات، تعدادپرسنل مورد نیاز جهت عملیات و همچنین خطرات کسری محمولات برای عملیات در این واگن ها قابل مقایسه با واگن لبه بلند نیست.
