| کد خبر: 205723 |

از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه؛

◄ مرکز تعمیرات و نوسازی ناوگان رجا به خوبی فعال شده است

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه گفت: خوشبختانه مرکز تعمیرات و نوسازی ناوگان رجا به خوبی فعال است و امیدواریم مرحله دوم تخصیص منابع مالی شرکت راه‌آهن از محل تبصره 18 قانون بودجه را تا پایان سال جاری عملیاتی کنیم.

تین نیوز

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه گفت: خوشبختانه مرکز تعمیرات و نوسازی ناوگان رجا به خوبی فعال است و امیدواریم مرحله دوم تخصیص منابع مالی شرکت راه‌آهن از محل تبصره 18 قانون بودجه را تا پایان سال جاری عملیاتی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی رجا، «اکبر رحمانی» در بازدید از مرکز تعمیرات اساسی واگن‌های مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجا واقع در سایت فنی شرکت نوین صنعت رجا، بیان کرد: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اشتغال‌زایی و تولید در کشور پیش بینی شده است و دولت در نظر دارد از این محل منابع مالی مناسبی را برای حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل ریلی اختصاص دهد و متناسب با پیشرفت کار باید این منابع در اختیار شرکت راه آهن قرار گیرد.

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه ضمن ابراز رضایت از روند بازسازی واگن‌های مسافری رجا تاکید کرد: تاکنون ۲۰ درصد از منابع مالی از این محل برای دستگاه‌های اجرایی و شرکت راه آهن اختصاص یافته و انتظار داریم تا اسفند ماه سال جاری، متناسب با پیشرفت کار، مرحله دوم این منابع برای برای نوسازی و بازسازی ناوگان ریلی کشور، به شرکت راه‌آهن اختصاص یابد.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: هم اکنون با استفاده از منابع مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه، تعدادی از واگن‌های مسافری رجا بازسازی شده و بخشی دیگر نیز در حال بازسازی است و امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده تعداد واگن های مسافری بازسازی شده از محل منابع مالی این تبصره، به بیش از ۲۶ دستگاه افزایش یابد.

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: برای نخستین بار تبصره ۱۸ در سال ۹۷ در قانون بودجه در نظر گرفته شد و در سال ۹۸ نیز در در قانون بودجه مصوب شد و با توجه به بودجه پیشنهادی دولت این تبصره همچنان در بودجه سال ۹۹ پایدارخواهد بود.

رحمانی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند، اظهارداشت: هنوزعملیات بازسازی ریل باس‌ها و ترن‌ست‌ها آغاز نشده، اما فرآیند بازسازی واگن‌های مسافری در این سایت فعال است و مقرر شده در راستای اجرایی شدن این ظرفیت قانونی، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافری با عمر بالای ۴۰ سال از منابع مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه پس از بازسازی و انجام تست‌های لازم وارد شبکه ریلی کشور شوند که در این صورت ۱۰ سال دیگر می‌توانند در خطوط ریلی سیر کنند.

کارشناس طرح های عمرانی شرکت راه آهن در سازمان برنامه و بودجه نیز در این بازدید گفت: تبصره ۱۸ قانون بودجه ظرفیت خوبی را برای بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی با حمایت دولت و همکاری شرکت راه‌آهن، بخش خصوصی و بانک‌ها به وجود آورده که باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود.

«شهرام فیضی» روند بازسازی ناوگان ریلی رجا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از محل منابع مالی این تبصره تاکنون تعدادی از واگن‌های مسافری و لکوموتیو بازسازی شده‌اند و قرار است تا اسفند ماه سال جاری تعداد ۲۰ واگن مسافری جدید بازسازی و وارد خطوط ریلی کشورشوند.

کارشناس طرح‌های عمرانی شرکت راه‌آهن در سازمان برنامه و بودجه اظهارامیدواری کرد: با ارائه برنامه و بسته‌ای دیگر برای بازسازی ناوگان ریلی، مرحله دوم تخصیص منابع مالی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه تا پایان سال جاری در اختیار شرکت راه آهن قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.