| کد خبر: 201393 |

واگذاری پروژه‌های ریلی نیمه‌تمام به بخش خصوصی و تعاونی ها

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، امکان واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش‌های خصوصی و تعاونی برای بخش ریلی کشور فراهم کرده است.

تین نیوز

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، امکان واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش‌های خصوصی و تعاونی برای بخش ریلی کشور فراهم کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز٬ بر اساس تبصره ۱۹ لایحه بودجه سال ۹۹، دولت مجاز است پروژه‌های عمرانی، طرح‌های جدید، طرح‌های نیمه تمام، آماده بهره برداری و یا در حال بهره برداری و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را از طریق انعقاد قرارداد با بخش‌های عمومی، خصوصی و تعاونی با اولویت بخش خصوصی و تعاونی، اجرا کند.

در پروژه‌های حمل و نقل ریلی (راه آهن)٬ بزرگراهی و راه اصلی دولت (وزارت راه و شهرسازی) می‌تواند با استفاده از قرارداد مشارکت در احداث، نگهداری، بهسازی، بازسازی و بهره برداری با اخذ عوارض از کاربران، طرح‌های مذکور را عملیاتی کند.

دستگاه متولی هر پروژه عمرانی می‌تواند هزینه مطالعات و آماده‌سازی برای فراخوان را نیز از بودجه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین کند.

دستگاه متولی هر پروژه می‌تواند با کسب موافقت سازمان برنامه و بودجه، طرح‌های عمرانی که توجیه خود را از دست داده اند، تغییر کاربری دهد؛ ضمن اینکه در صورتی که استانداران درخواست بدهند، پروژه‌های ملی که موقعیت اجرایی آن‌ها به یک استان خاص محدود می‌شود، به استانداری تفویض شده و استاندار، راهبری اجرای این پروژه ملی-استانی را بر عهده دارد؛ اما آیین نامه این بند باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    متاسفانه بر خلاف قانون بودجه 98 در جدول قسمت دوم پيوست يك بودجه 99 كه اسامي پروژه هاي مشاركتي قيد شده است نامي از پروژه هاي ساخت و توسعه راه آهن نيست. اين به اين معناست كه پروژه هاي ساخت راه آهن را مي توان از طريق تبصره 19 واگذار كرد ولي مشمول مشوق مالي اين تبصره نمي شوند ولي در پروژه هاي ساخت آزادراه و راهسازي مشوق مالي براي واگذاري به روشهاي مشاركتي در جدول فوق منظور شده. به نظر اينجانب تعريف پروژه ها به اين ترتيب بر خلاف اولويت داشتن حمل و نقل ريلي است و ظاهرا از سوي وزارت راه در پيشنهاد به سازمان برنامه اتفاق افتاده و آن سازمان هم وظيفه نظارتي و مديريتي خود را در تنظيم اين بخش به درستي اعمال نكرده است. اينكه پروژه هاي مشاركتي ريلي بايد مشمول مشوق مالي باشند اظهر من الشمس است و گرنه جذابيت مناسبي براي واگذاري در اغلب پروژه هاي ريلي وجود ندارد. ولي ...... دلم فسرد از جهل مدعيان.