| کد خبر: 194588 |

◄ حمل ۶۰۰ هزار تن ذغالسنگ تا پایان سال با شبکه ریلی

مدیرکل راه‌آهن شرق از حمل ۶۰۰ هزار تن ذغالسنگ تا پایان سال با شبکه ریلی خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شرق در دیدار با مدیر عامل شرکت ذغالسنگ پروده طبس با تاکید بر حمل ۱۰۰ درصدی ذغالسنگ تولید شده در معادن پروده توسط راه‌آهن گفت: با ادامه روند فعلی تا پایان سال بیش از ۶۰۰ هزارتن بار از این معادن به مقاصد ذوب‌آهن اصفهان و بندر عباس حمل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن شرق، محمد رضا چنگانی در این دیدار با تاکید بر عزم جدی مسولان برای توسعه زیرساخت‌های کلان منطقه گفت: تقویت حمل و نقل ریلی به دلیل رویکرد ریل محور در حمل بار در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا دو خطه کردن محور بافق – سنگان مصوب شده  که در صورت واگذاری اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 وی ادامه داد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات کنونی ما در منطقه نظیر بلاک‌های بحرانی، ماسه‌گیر و گلوگاه‌ها مرتفع خواهد شد.

 مدیرکل راه‌آهن شرق با تاکید بر آمادگی راه‌آهن جهت همکاری با شرکت ذغالسنگ گفت: راه‌آهن به‌دلیل منافع بی‌شمار جامعه از حمل ریلی بارهای انبوه به‌ویژه در مبحث کاهش ترافیک و سوانح ناگوار جاده‌ای وصرفه‌جویی در مصرف سوخت آماده همکاری  در صورت وجود بار  برای تامین به‌موقع واگن و لکوموتیو است.

چنگانی با اشاره به  احداث سکوی بارگیری ذغالسنگ گفت: با احداث این سکو امکان بارگیری و حمل  تمام بار معادن ذغال‌سنگ پروده حتی معادن خصوصی با شبکه ریلی فراهم می‌شود به‌نحوی‌که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون تن بار در سال توسط راه‌آهن حمل شود.  

  مدیرعامل شرکت ذغالسنگ پروده طبس نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: امسال حمل ۶۰۰ هزار تن ذغالسنگ با شبکه ریلی به مقصد ذوب‌آهن اصفهان را در برنامه داریم که حدود ۲۳۰ هزار تن آن محقق شده است.

  کریتی گفت: سکوی بارگیری غیرمکانیزه با لودر  جهت جذب بار معادن خصوصی و تسهیل در عملیات بارگیری  در دست احداث است که با بهره‌برداری از این پروژه تمامی بارهای تولیدی  در معادن پروده توسط راه‌آهن حمل خواهد شد.

وی افزود: شرکت ذغالسنگ از  تسریع در روند احداث این سکوی بارگیری استقبال کرده چرا که هرچه بار به سمت راه‌آهن برود از معضلات حمل جاده‌ای نظیر سوانح، استهلاک جاده‌ها و مسائل زیست‌محیطی کاسته می‌شود.

 کریتی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه ۴۰۰ هزار تن بار معادن خصوصی به راه‌آهن منتقل شود.

 مدیر عامل شرکت ذغالسنگ پروده ذخایر شناسایی شده ذغالسنگ پروده را بیش از دو میلیارد و ۷۵۰میلیون تن عنوان نمود که ۷۶ درصد ذخیره ذغالسنگ معادن کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.