| کد خبر: 164304 |

◄ کاهش تأخیرها عامل مهم افزایش مسافر

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن، در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» درباره کم‌وکیف سفرهای نوروزی امسال از طریق حمل‌ونقل ریلی توضیح داده است.

تین نیوز

معاون مسافری شرکت راه‌آهن، درباره کم‌وکیف سفرهای نوروزی امسال از طریق حمل‌ونقل ریلی توضیح داده است.

میرحسن موسوی با ارائه این آمار که در ایام پیک نوروز، میزان جابه‌جایی مسافران رشد ۹ درصدی داشته  از کاهش تأخیر حرکت قطارهای مسافری  به زیر ۱۸ ثانیه خبر داد.

لطفاً آماری کلی از میزان سفر، تعداد مسافر و رام قطارهای اعزام‌شده در نوروز امسال با شبکه ریلی را ارائه دهید؟

همان‌طور که مستحضرید، هنوز آمار تعداد مسافر نوروزی امسال تا پایان روز ۱۶ فروردین منتشر نشده است، اما تا پایان روز ۱۵ فروردین ۹۷، حدود ۴ هزار و ۸۴۰ رام قطار به ایستگاه‌های سراسر کشور اعزام شد و در خط سیر قرار گرفت که با این ترتیب، مجموع تعداد مسافر از ۲۵ اسفند ۹۶ تا پانزدهم فروردین امسال، حدود یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۲۳ نفر است که در مقایسه با مجموع تعداد مسافر مشابه سال قبل، با یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۴۱۰ مسافر، در تعداد دقیقاً ۱۶۹ هزار و ۳۱۳ نفر و ۱۰.۰۳ درصد بیشتر از سال قبل رشد داشته است.

عوامل مهم این رشد چه بوده است؟

عوامل بسیاری همچون نوسازی ناوگان مسافری، توسعه شبکه خطوط ریلی و افزایش سرعت سیر و تبلیغات در این رشد تأثیرگذارند، اما عامل مهم کم شدن میزان تأخیرها، کمک شایانی به افزایش تقاضای سفر در شبکه ریلی کرده است. بنابراین، مجموع تأخیر از مبدأ به ازای هر قطار تا ۱۵ فروردین ۹۷، ۲۵ دقیقه بوده که در مقایسه با میانگین تأخیر از مبدأ مشابه سال قبل، یک دقیقه کاهش داشته است. میانگین تأخیرها تا همین تاریخ نیز ۲۷ دقیقه بوده که میانگین تأخیر کل در بازه زمانی مشابه سال قبل ۳۳ دقیقه بوده؛ ضمن اینکه میانگین تأخیر رسیدن به مقصد با احتساب قطارهای حومه‌ای ۱۹ دقیقه بوده است.

 

با این آمار و ارقام، رشد سفرهای نوروزی از طریق محورهای ریلی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در ایام پیک نوروز، میزان جابه‌جایی مسافران رشد ۹ درصدی داشته و تأخیر حرکت قطارهای مسافری نیز به زیر ۱۸ ثانیه رسیده است، اما ما بیش از این از خود انتظار داریم و همکاران ما همواره در تلاش هستند این آمار هر روز بالاتر رود، زیرا نفع مردم در این رشد است؛ ضمن اینکه امسال، سال حمایت از کالای داخلی نیز نام‌گذاری شده است و در همین آغاز سال، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اقدام به خرید واگن جدید از شرکت‌های داخلی و بازسازی برخی از واگن‌های مسافری کرده‌اند.

از عوامل دیگری که بر رشد تقاضای سفر در نوروز امسال تأثیر داشت، از سیر خارج‌کردن ۲۸۴ واگن مسافری بالای ۳۰ سال، جرم‌گیری ۴۷۲ واگن و بهسازی ۱۰۰ واگن مسافری برای ارتقای کیفیت خدمات مسافری بوده است.

امیدواریم با حمایت از حمل‌ونقل ریلی که توسعه آن به نفع کشور است، بتوانیم از میزان مخاطرات سفرهای جاده‌ای بکاهیم و سفری ایمن و آسوده را در تعطیلات سال‌های آینده برای هم‌وطنانمان رقم بزنیم.

 چه شهرهایی میزبان بیشترین سفر ریلی در نوروز امسال بوده‌اند؟

مسافران نوروزی امسال که قطار را برای سفر خود برگزیدند، بیشتر از مبدا و به مقصد شهرهای تهران و مشهد تردد داشتند.

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

 

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.