| کد خبر: 163604 |

◄ امضای قرارداد خط ریلی رشت- آستارا در سفر روحانی به باکو

رئیس‌جمهور از امضای قرارداد خط راه‌آهن رشت-آستارا در سفر خود به کشورهای ترکمنستان و آذربایجان خبر داد.

تین نیوز

رئیس‌جمهور از امضای قرارداد خط راه‌آهن رشت-آستارا در سفر خود به کشورهای ترکمنستان و آذربایجان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، حسن روحانی در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام به لزوم تحکیم روابط با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: در  سفر به ترکمنستان و آذربایجان اسنادی برای احداث خط  ریلی رشت- آستارا به امضا خواهد رسید و همچنین  توافقاتی در زمینه نفت و گاز نیز صورت خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به راه‌آهن آستارا-آستارا گفت: طرح مشترک ایران و آذربایجان، اتصال ریلی رشت به آستارا است که در کنار اتصال ریلی چابهار به زاهدان،  جنوب را به قفقاز و روسیه و گرجستان و سایر کشور‌های اروپایی متصل می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت ترانزیت به منطقه آسیای مرکزی، روسیه، اروپا و چین افزود: این اقدامات تحول بزرگی در روابط دو کشور محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی، روابط دو کشور را نزدیک‌تر از گذشته خواهد کرد.

او به ظرفیت‌های موجود افزایش توسعه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: ارتباط با کشور‌های قفقاز از طریق این دو کشور امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، او به راه ارتباطی سرخس و آستارا اشاره کرد و گفت: دو طرح در دست اقدام است که با تکمیل آن روابط سهل‌تر می‌شود.

رئیس‌جمهور از سفر به این دو کشور به‌عنوان اولین سفر خارجی سال 97 ابراز خوشحالی کرد و گفت: سفر به جمهوری ترکمنستان و آذربایجان در پی دعوت رئیس‌جمهورهای دو کشور انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، پیش‌ازاین داود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و جاده‌ای کشور از سفر حسن روحانی در نوروز 97 به ترکمنستان خبر داده بود و یکی از برنامه‌های این سفر را رسیدگی به وضعیت رانندگان زندانی با تابعیت ایرانی در این کشورها و بررسی مشکلات آنها در این کشور اعلام کرده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.