| کد خبر: 266216 |

◄ صدور بارنامه توسط رانندگان کامیون ؛ آش شله قلمکاری که دولت در حال پختن آن است!

صدور بارنامه توسط رانندگان کامیون دارای شخصیت حقوقی بدون نیاز به پایانه به ظاهر حذف برخی واسطه ها از حمل و نقل جاده ای است اما در باطن سوالات فراوانی ایجاد می کند.

تین نیوز

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و رئیس هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار طی نامه ای خیلی فوری از وزیر محترم راه و شهرسازی خواسته که سازمان راهداری و حمل  و نقل جاده ای از متقاضیان تاسیس شرکت های حمل و نقل کالاهای داخلی ( شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند ، شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا و شرکت های فروش بین شهری فرآورده های نفتی و شرکت های حمل و نقل سبک بین شهری و شرکت های حمل و نقل توزیعی و پخش ، شرکت های حمل و نقل بین شهری ترافیکی ) مطالبه ارائه ناوگان مکمل و ارائه پایانه ننماید .

به عبارت دیگر فعالیت اینگونه شرکت ها بدون نیاز به ارائه ناوگان ملکی و بدون نیاز به ارائه فضای پایانه انجام پذیرد و فعالیت شرکت های حمل و نقل بین شهری کالای خود اتکایی نیز فقط با ارائه یک دستگاه وسیله نقلیه کفایت می کند .

همچنین ایشان ، بر اجرائی نمودن صدور بارنامه الکترونیکی توسط راننده تاکید کرده و اثر این اقدام را بر کاهش هزینه و ارتقاء بهره وری در حمل و نقل قابل توجه دانسته و خواستار آغاز فرآیند صدور بارنامه توسط راننده طی یک هفته با شخصیت حقوقی شده بطوری که امکان صدور بارنامه برای هر راننده فراهم گردد . ضمناً سایر شروط حذف شده توسط هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ( موارد پیش گفته فوق الذکر ) در عمل نیز حذف و از متقاضیان مجوز این کسب و کار مطالبه نگردد .

قابل ذکر است که براساس تبصره 3 ماده 2 اصلاحی قانون اجرای سیاستهای کلان اصلی 44 قانون اساسی ، مطالبه شرطی که به تصویب هیئت مقررات زدایی نرسیده است و در درگاه ملی مجوزها وجود ندارد ، جرم انگاری شده است .

نکته دیگر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور موظف گردید « هر گونه محدودیت صدور بارنامه الکترونیک از هر نقطه به نقطه کشور » را برای شرکت های حمل و نقل بین شهری کالا و فعالیت شرکت های پخش کالا حذف نماید .

ضمن تشکر از هیئت محترم مقررات زدایی در جهت بهبود محیط کسب و کار در این حوزه حمل و نقل و تسهیل در صدور مجوز برای متقاضیان تاسیس به منظور کاهش هزینه ها و ارتقاء بهره وری در حمل و نقل زمینی در جهت تاثیر در تسریع انجام این مقررات ، با توجه به وجود مقررات بالادستی و قوانین و مقررات جاری در حمل و نقل یادآوری چند نکته ضروری به نظر می رسد :

1 – ضرورت شفاف سازی وضعیت 4700 شرکت و موسسه موجود فعلی و چگونگی حضور و ظهور شرکت های جدید و متقاضایان تاسیس اینگونه شرکت ها

2 – ضرورت شفاف سازی وضعیت 500000 راننده (450000 کامیون موجود ) برای صدور بارنامه با شخصیت حقوقی

3 – ضرورت شفاف سازی سرنوشت حمل و نقل قریب به 1000 میلیون تن کالا در سال و وضعیت انعقاد قراردادهای صاحبان بزرگ کالا

4 – ضرورت شفاف سازی نقش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مسئولیت های جدید تکلیفی در این حوزه

5 – ضرورت شفاف سازی تعیین تکلیف قوانین و مقررات موجود و جاری در این حوزه و قوانین بالادستی مربوطه

توضیحات : چنانچه قرار باشد هر راننده بارنامه داشته باشد و شرکت های حمل و نقل مورد اشاره نیز با وسایل نقلیه و فضای پایانه در جهت ارائه خدمات به راننده نداشته باشند . آیا دیگر نیاز به وجود بیش از این یا تاسیس چنین شرکت هایی ضروری می نماید ؟ ! چرا که رانندگان منبعد خود بارنامه می گیرند و خودشان هم صادر می کنند . سوال اینجاست که تکلیف بیش از 4700 شرکت و موسسه موجود که سالهاست مجوز داشته و هزینه نموده اند و طبق قوانین و مقررات بعنوان شخصیت حقوقی مسئولیت پذیرفته اند ، چه می شود ؟ این شرکت ها که غالباً کامیوندار نیز هستند ، زین پس برای کدام کامیون ها بارنامه صادر کنند ! آیا منبعد هیچ راننده ای حاضر است تحت پوشش اینگونه شرکت ها فعالیت نمایند ؟

مسئولیت صدمات به بار صاحبان کالا و سرقت و خسارات کالا که بر عهده شرکت هاست ، سرنوشت نامشخصی پیدا می کند . آیا رانندگان محترم که قرار است برای هر کامیون خود بارنامه صادر نمایند این مسئولیت ها را می پذیرند ؟

آیا رانندگان کامیون با جمعیت 500000 نفری حاضرند 500000 شرکت با کیفیت حقوقی ایجاد و مسئولیت های سنگین پرداخت خسارت بار به صاحبان کالا را بپذیرند ؟ آیا رانندگان سرمایه لازم را برای پرداخت اینگونه خسارتها دارند ؟ صاحبان کالا برای دریافت این خسارت ها ، کجا رانندگان را پیدا کنند ؟

رانندگان دائماً در حال سفر از هر نقطه به نقطه دیگر در کشور هستند . آیا شکل گرفتن این شرکت ها توسط رانندگان شدنی است یا بسیار زمان بر ؟

آیا آموزش های شرکت داری ، صدور بارنامه ، تامین تجهیزات ، توانایی پذیرش مسئولیت ها و انجام عملیات تامین مالی ، ایجاد ساختار و ... در قالب این محدودیت های زمانی قابل انجام است ؟

آیا صاحبان بزرگ بار از این به بعد باید به جای یک شرکت طرف قرارداد با صدها یا هزاران راننده بطور همزمان  طرف شوند ؟

 آیا امکان کنترل و مدیریت بر حمل و نقل اینگونه شدنی است ؟

 آیا در مقابل سرقت های کالا ، خسارت را از رانندگان می توانند طلب نمایند ، دولت متقبل می شود یا خود صاحبان کالا این همه مستولیت ها را می پذیرند ؟

آیا لاجرم صاحبان کالا بدنبال خرید ناوگان برای خود می گردند ؟

آیا کامیون در کشور بیش از 450000 دستگاه نیاز داریم ؟ طبق آمار و میانگین عملکرد ناوگان در سال به زیر 40000 کیلومتر رسیده است و ... بر فرض خرید ناوگان توسط صاحبان کالا ، آیا رانندگان موجود جذب می شوند یا رانندگان و کامیون های جدید علاوه بر تعداد موجود ، اضافه می شوند ؟

در این صورت 450000 کامیون موجود و 500000 راننده حمل و نقل برون شهری ، بار از کجا و کدام صاحب کالا می گیرند ؟ آیا بیکار می مانند ؟ درگیری بین کامیوندار ( راننده ) با صاحبان کالا را چطور باید سامان داد ؟

سازمان راهداری و متولی حمل و نقل کشور با این ساختار چگونه باید سیاستگذاری و مدیریت نماید ؟ مدیریت بر آنان با چه ساختار و نیرو ، امکانات و تجهیزات قابل انجام است ؟

 پاسخگویی به این همه مراجعات ، کنترل و نظارت بر عملکردشان ، چقدر زمان و نیرو می خواهد ؟ آیا اصلاً رانندگان وقت اینمه مسائل و امورات شرکت داری را دارند ؟ یا از عملیات حمل و نقل هم باز می مانند ؟ و غافل می شوند ؟

نکته دیگر اینکه سازمان راهداری متولی حدود 80 پایانه در کشور است ، اگر بنا شود که شرکت بدون وسایل نقلیه و بدون فضای پایانه کار کنند ؟ کل پایانه های کشور تعطیل می شوند ، سازمان راهداری اولاً این همه درآمد در پایانه ها را از دست می دهد و اشتغال آنها از بین می رود و میلیاردها تومان مبالغ اخذ شده از غرفه داران حمل و نقلی ، تجاری و خدماتی و تعمیرگاهی از بهره برداران با وثیقه ها ، سرقفلی و ... باید عودت گردد ، آیا به همین راحتی امکان پذیر است ؟

سایر درآمدهای سازمان برای تمدید پروانه ها و ... از کجا تامین می شود ؟ در این صورت سازمان راهداری 9% را چگونه و با چه شرایطی اخذ می کند ؟ تکلیف قوانین و مقررات موجود و جاری و اجرای آنها چه می شود ؟

وقتی برای تاسیس شرکت ها نه کامیون لازم است و نه محل فعالیت ، پس چگونه آنها حاضر به انجام سایر تعهدات می شوند ؟ جواب این همه هزینه های انجام شده توسط شرکت های موجود که بلاتکلیف و بیکار می شوند با کیست ؟

تشکل های صنفی نهادهای مدنی چه کار خواهد کرد ؟ آیا رانندگان حاضر به شرکت های حمل و نقل تبدیل می شوند ؟ یعنی به جای 4700 شرکت موجود ، منبعد شاهد بیش از 500000 شرکت حمل و نقل داخلی ( رانندگان و صاحبان کالا و سایرین ) باید مشغول فعالیت در این حوزه شوند ؟ رعایت قوانین و مقررات ، دستورالعمل ها و بخشنامه های جاری توسط این حجم کاربر قابل رعایت کردن است ؟

تکلیف مدیریت بر ناوگان ، نوسازی ، واردات ، تامین و توزیع تسهیلات ، ناوگان فرسوده و ... چه می شود ؟

 مدیریت بر حمل و نقل قریب به 1000  میلیون تن بار در سال با این بی ساختاری وحشتناک چگونه میسر و امکان پذیر است . آیا در این صورت حوادث و تصادفات جاده ای کاهش می یابد و ایمنی عبور و مرور در حمل و نقل روان تر می گردد ؟ سرمایه گذاری در بخش آیا رونق می گیرد ؟ آرامش چطور ؟

علی ایحال می خواهیم بدانیم تسهیل و آسان سازی ایجاد شده ( شرکت بدون کامیون و بدون محل کار ) معنایش چیست ؟

آیا 4700 شرکت حمل و نقل موجود در کشور کار ساز نیست ؟ و کافی نبود ؟

آیا در تامین شرکت های جدید به روی متقاضیان بسته شده بود ؟

آیا در ادارات متولی بیکار بوده و کار برایشان تراشیده ایم ؟

آیا با این کار و مسئله ساده و آسان شده یا بر عکس فعالیت ها را پیچیده کرده ایم ؟

آیا با فروپاشی ساختار موجود ، قوانین و مقررات جاری حذف یا بی اثر می گردند ؟

آیا با این شکل تعدد مراکز تصمیم گیری افزایش می یابد یا کاهش ؟

آیا شرایط و مشکل پرداخت و دریافت کرایه رانندگان با این روش آسان تر می شود ؟

و بسیار اما و اگر های دیگر که از حوصله این مقال خارج است .....

پیشنهاد می نمایم : به جای اینگونه صفر و صد دیدن ، اصلاحات را به شکل اصولی انجام دهیم :

1 – با توجه به وجود بیش از 4700 شرکت و موسسه در کشور ، دیگر نیازی به افزایش آنچنالنی برای تاسیس شرکت ها نیست . لذا طی یک بخشنامه ضرورت ایجاد و یا تغییر ساختار برای هوشمند سازی در حمل و نقل ، اما در شکل ساده آن یعنی برای شرکت های موجود و تمدید فعالیت آنها ، ارائه حداکثر ده دستگاه کامیون های تحت پوشش بدون ارائه کامیونهای ملکی کفایت می کند تا مدیریت بر ناوگان قابل انجام و از تک واحدی نیز کاسته شود و ارائه کامیون های ملکی بنام شرکت یا اعضای هیئت مدیره حذف گردد .

برای هوشمند سازی و در صورت وجود متقاضیان تاسیس ، ایجاد شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند با حداکثر 50 دستگاه ماشین تحت پوشش به همراه داشتن بازارگاه الکترونیک ملاک عمل قرار گیرد و ارائه 50 دستگاه کامیون ملکی بنام شرکت یا اعضای هیئت مدیره نیاز نباشد . 10% سهامدار بودن نیز حذف گردد برای ارائه کامیون های ملکی به نام مدیران شرکت .

تاکید دیگر اینکه بیش از 6 سال از تشکیل بازارگاه های الکترونیک در حوزه حمل و نقل می گذرد ، اما با سختگیری های بسیار زیاد سازمان متاسفانه در کل کشور جمعاً بیش از 40 مجوز داده نشده است . مجوزهای بازارگاه های الکترونیک ضروری است برای هوشمند سازی ، اما تسهیل پیاده سازی شود تا حمل و نقل هوشمند گردد .

2 – نوسازی ناوگان در این حوزه ار اولویت خاص برخوردار است .  از 450000 ناوگان باری بیش از 200 هزار دستگاه از مرز فرسودگی 16 سال به بالا تا بالاتر از 50 سال وجود دارد و این نشان دهنده این است که هیچگونه تدبیری برای حذف این ناوگان فرسوده و یا ضرورت نوسازی آنها وجود نداشته یا مشاهده نمی شود . عدم توجه به نوسازی ناوگان فرسوده در این حوزه حذف ضرورت نوسازی ، از سیاستهای سازمان راهداری که موجب افزایش مصرف سوخت ، افزایش آلودگی های زیست محیطی ناشی از تردد این حجم از ناوگان فرسوده در سطح کشور کاهش ایمنی و احیاناً افزایش تصادفات جاده ای ، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و کاهش بهره وری می گردد از نکات تاثیر گذار و قابل تامل می باشد و یکی از اصلاحات ضروری است .

3 – خصوصی سازی و واگذاری امور به نهادهای مدنی ، چیزی که هرگز اتفاق نیفتاد و همه نگاه ها در این حوزه حاکمیتی است . تغییر تفکر دولت مداری در این حوزه مد نظر است . در حال حاضر دخالت سازمان در حمل و نقل جاده ای با توجه به انجام تمامی سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی ، بیش از بخش خصوصی و این برعکس سیاست های کلی در قوانین و مقررات است . مشکل بزرگ تشکل های غیر دولتی و انجمن های صنفی حمل و نقل ، فقدان قدرت قانونی است .

 

حمزه علی بخشی کارشناس حمل و نقل

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 1 0

    عبارت : امکان صدور بارنامه توسط خود راننده : از زمانی وارد فرهنگ حمل و نقل جاده ایی شد که اعتراضات بسیار دامنه داری مبنی بر اخذ کمیسیون های اضافی توسط شرکتهای باربری و دلالان از رانندگان در پایانه ها و همسو با آن در رسانه های مجازی گزارش و شکل گرفت .
    وقتی نزدیک به 50 درصد کل کرایه در یک مسیر به عنوان کمیسیون و بارنامه از جیب راننده کسر میشه , دور از انتظار نیست که یک هجمه ای موازی در این زمینه شکل بگیره و زمزمه صدور بارنامه توسط خود راننده , بتدریج بر سر زبانها بیافته .
    و الان رفته رفته فضا به سمتی میره که گویا همچین امکانی به لحاظ قانونی , داره به واقعیت نزدیکتر هم میشه .
    البته واقعیتی ترسناک !!
    زیرا صدور بارنامه توسط راننده , بر خلاف ظاهر جذاب و آسان , نوعی شخصیت حقوقی با بار قانونی بر راننده تحمیل خواهد کرد که پیش از این بهش توجهی نمی شده .
    یعنی راننده , با کسب اختیار قانونی در این حوزه , زیر ذره بین دولت و تیغ بخشنامه ها و تبصره های ذیل ماده 12 کمیسیون راهداری قرار خواهد گرفت .
    که پیش از این مخاطب آن شرکت های باربری بود .
    اما اکنون راننده , با احراز هویت مستقل در این حوزه توسط نهادهای دولتی , با مسولیتی صد چندان , علاوه بر مشکلات جاده و سوخت و نگهداری ناوگان و سختی معیشت و کار ,, زین پس , باید پاسخگوی مراجع ذیصلاح بالادستی هم باشد , و در برابر اون مقدار درصد , صرفه جویی که در صدور بارنامه از این به بعد برایش میشود , و قبلا نصیب دلال و باربری میشده ,, اکنون در عوض ,, آماج بخشنامه ها و حسن اجرای تعهدات قانونی مفاد کمیسیون راهداریست که گریبان وی را به سختی خواهد گرفت .
    موضوعی که هر راننده جاده ایی از آن همانند وبا گریزان هست .
    از منظر دیگر :
    خود بارنامه نویسی و کار با سیستم های صدور بر خط ,, همانند سایر مفاهیم دیگر در صنعت حمل و نقل , نیازمند پیش زمینه های گوناگونیست که همگی نیازمند سطح مطلوبی از سواد و آگاهی از جزییات و بایدها و نبایدهای بسیار زیادی هست که عملا بخش بزرگی از جامعه رانندگان فاقد آنند .
    و واقعیت اینکه :
    کمترین علاقه و فرصت برای یادگیری و حصول مدارج در این رشته را هم ندارند
    .......
    بعلاوه ,, بروز اختلافات در طرفین قرارداد حمل و نقل و نحوه بارگیری و حوادث بین راهی و کشف فساد در معاملات و خود محموله ,, که قبلا شرکتهای باربری مرجع رسیدگی آن قلمداد میشدند , و اکنون همگی بصورت سیل بر سر راننده بدبخت سرازیر خواهد شد .
    که از درد و گرفتاری ,, کمیسیون اضافی ,, به ظاهر خلاص و در مقابل با دستان خود و از سر ناچاری ,, به باتلاق ترسناک بارنامه نویسی پرتاب شده !!
    عرض من تمام

  • داود 0 0

    سلام. احتمالا این نظراتی که دوستان در جهت مخالفت با مصوبه صدور بارنامه توسط راننده دارند .یا ذینفع هستند یا باربری.
    دوستان الان کل دنیا داره بسمت سیستمهای دیجیتال وآنلاین حرکت می کنه، طبیعتا کشور ما هم استثنا نیست وباید دراین زمینه حرکت کنه.اگر شما نگران چاپیده نشدن جیب راننده و عیش ونوش شرکتهای باربری هستین که بنده بحثی ندارم.همیشه بی انصافی واجحاف و زور برعلیه راننده بوده وشرکتهای باربری با بی انصافی حق وحقوق راننده رو ضایع کرده اند واین باعث شده راننده بدبخت همیشه در بدترین وضعیت بوده و به برکت همین قشر زحمت کش،شرکتهای باربری داراییهای میلیاردی داشته باشد.

    تنها مشکل این قضیه ثبت شرکت توسط راننده می باشد وبس.
    با این کار سیستمهای سنتی حمل ونقل از بین رفته وعملا بسیاری از هزینه های تحمیلی بر دوش راننده حذف می شود.
    نه اینکه بخاطر منافع۴۷۰۰شرکت که از برکت وجود رانندگان ارتزاق می کنند .حقوق۵۰۰۰۰۰راننده و ۴۵۰۰۰۰ناوگان پامال شود.

    شرکتها هم می توانند با همکاری همدیگر ویا حتی ادغام چند شرکت در یک شرکت مقیاس بزرگ اقدام به سرمایه گذاری در تهیه اپلیکیشن وصدور آنلاین بارنامه کنند.با این کار بخش اعظمی از انرژی و نیروی انسانی ومنابع مادی شرکتها از چرخه معیوب سیستم سنتی خارج و بهره وری افزایش خواهد یافت.

    • اصغر 0 0

      سلام من خودم راننده هستم واگیر باربری ها۱۶/۲۰درصد از کرایه رابه عنوان بارنامه از راننده می گیرند و هیچ مسولیتی ندارند ،هزینه ها هم که به عهده راننده هست،کرایه ها با استهلاک که هر روز گرانتر می شود هم خانی ندارد چرا درصد بارنامه راکم نمی کنند تا راننده باکمال میل بره بارنامه بگیره،مثلا۶درصد

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    وقتی باربری ها روز به روز ثروتمندتر میشوند و رانندگان وکامیونداران روز به روز فقیر وفرسوده تر میشوند وهرچی درخصوص اخذ کمیسیونهای نجومی فریاد میزنیم گوش باربری بدهکار نیست دولت هم چاره نداره جزاینکه راهی اندیشه کند که ظلم عده ای بر نیم میلیون خانواده را کاهش دهد باربری ها زمانی حکومت میکردند پول مفت وکمیسیونهای فرا تر از نجومی آنان را از‌ راه بدر کرده بود به گونه ای که خفت گیر اجیر میکردند ودربندرامام اگر راننده در مقابل پول زور گرفتن مقاومت میکرد مدیردفتر راننده را تهدید میکرد که اگرجرات داری حرکت کن از پایانه برو بیرون ببین نرسیده به رامشیر ماشینت را با بار آتیش میزنیم این تهدیدات در رادیو ورسانه هم اعلام شد وتهدید مصداق بارز جرم است.بله به هرحال هر کسی دورانی دارد و دوران باربری هم تمام شده وبایستی بفکر تغییر شغل وکسب‌روزی حلال باشند البته اگر‌ترک عادت موجب مرض نباشد.

  • فروغ فاریابی 0 0

    متاسفانه تا زمانی که راه حل های ما در برابر مسایل، بر اساس مطالعات میدانی و تحلیل و روش های فنی و علمی نباشه، هر روز یک تصمیم اقتضایی میگیریم و فقط به همون مشکل جلوی چشم فکر میکنیم.(غافل از اینکه از بغل آن صدها مشکل تازه بروز خواهد کرد) در حالیکه تنظیم روابط راننده، شرکت و صاحب کالا و سایر بخش های نظارتی و اقتصادی و بازرگانی و تولیدی و ...نیازمند تحلیل همه جانبه و طراحی یک مدل بهینه برای همکاری این عوامل و آنهم همکاریِ بهره ور آنهاست. در مدل دیمی، ناچارهر روز یه دستورالعمل سبز میشه.

  • سادات 0 0

    سلام تصور این که حذف شرکتهای حمل ونقل باعث کاهش کرایه حمل و افزایش درآمد رانندگان میشود تصور غلطی است
    صدور بی رویه مجوز تاسیس شرکتهای حمل ونقل که در دهه های گذشته صورت گرفته باعث شده است که تعداد زیادی شرکت حمل بیش از نیاز کشور مجوز گرفته اند
    کمبود بار باعث ایجاد رقابت ناسالم بین شرکتها شده است
    پرداخت مبالغ هنگفت به نمایندگان صاحب کالا برای دریافت سفارش حمل بیشتر موجب افزایش کرایه و همچنین افزایش مبلغ دریافتی از راننده تحت عنوان کمیسیون میشود این درحالی است که بخش عمده این مبلغ به نماینده صاحب کالا پرداخت میشود
    حذف باربری ها موجب حذف نمایندگان صاحب کالا نمیشود و این مبالغ این بار به طور مستقیم از راننده دریافت خواهد شد و احتمالا مبلغ آن افزایش هم خواهد یافت
    برای اصلاح این رویه باید شرکتهای بزرگ حمل و نقلی که کامیون ملکی دارند ایجاد وتعدادشان افزایش یابد ویا شرکتهای حمل ونقل کوچک ادغام شوند