| کد خبر: 168314 |

مشروح مناظره تلویزیونی نمایندگان کامیونداران/1

◄ قانون سخت و زیان آور بودن به شکل جدیدی برای رانندگان تصویب شود

رانندگان همین الان با 9 ساعت کار و حتی بیشتر جوابگوی تأمین مخارج خود نیستند و اگر ساعت کار کاهش یابد با مشکل مواجه می‌شویم و برای همین است که اصرار داریم باید جزئیات جدیدی در قانون سخت و زیان آورد بودن دیده شود که در صورت تصویب موجب ضرر و زیان راننده نشود.

تین نیوز

دبیر کانون کامیون‌داران گفت: باید قانون سخت و زیان‌آور بودن به‌تناسب این شغل تعریف شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران در گفت‌وگوی 18:30 در شبکه خبر به تشریح مشکلات کامیون داران پرداخت و گفت: قانون سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی برای یکبار در مجلس مطرح و با توجه به اینکه راننده کارفرما ندارد و برای دولت بار مالی داشت رد شد.

وی ادامه داد: درخواست ما این است که این قانون مطابق با شرایط حرفهٔ رانندگی تعریف و تصویب شود. این حرفه، حرفه خاصی است، بیمه آن خاص است و مشمول قانون کار نیست و باید قانون سخت و زیان‌آور بودن به‌تناسب این شغل تعریف شود. ضمن اینکه طوری نگاشته شود که اگر راننده‌ای تمایل دارد از آن استفاده کند و اگر مخالف است خود را مشمول نکند.

وی با توضیح اینکه متأسفانه اراده‌ای برای این تغییرات در کشور وجود ندارد، گفت: همین‌که وزارت راه و شهرسازی تا الان موافق اجرای این قانون نبوده است یکی از دلایل عدم اجرای آن است.

کریمی با توضیح اینکه موضوع کاهش ساعت کار برای رانندگان ما اهمیت دارد و در پی اجرای این قانون کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: رانندگان همین الان با 9 ساعت کار و حتی بیشتر جوابگوی تأمین مخارج خود نیستند و اگر ساعت کار کاهش یابد با مشکل مواجه می‌شویم و برای همین است که اصرار داریم  باید این جزییات در این قانون دیده شود که در صورت تصویب موجب ضرر و زیان راننده نشود.

کریمی ادامه داد: یکی از مطالبات دیگر ما این است که حقوق بازنشستگی برای رانندگان کم است. البته تأمین اجتماعی با ارتقای حقوق موافقت کرده است و  از اول تیرماه قرار است مبلغ حق بیمه بیشتر شود که رانندگان در بازنشستگی از حقوق بیشتر برخوردار شوند .ما خواستار افزایش حقوق هستیم که بعد از 20 سال رانندگان با حقوق مکفی بازنشسته شوند.

دبیر کانون کامیونداران به یکی دیگر از مشکلات بخش حمل‌ونقل باری اشاره کرد و ادامه داد: عمده‌ترین مشکل این است که از وقتی ناوگان جدید واردشده است کم‌ترین تعداد ناوگان از دور خارج‌شده و  این وضعیت عرضه و تقاضا را به‌هم‌ ریخته است.

او گفت: از سال 84 شرکت‌های خودروساز ناوگان چینی بی‌کیفیت را با رقم‌های پایین وارد بازار کردند و 16 هزار و 800 دستگاه فقط کامیون هوو و کشنده‌های  t 300 بدون اینکه نیاز داشته باشیم وارد شده است. این تصمیم گیری ها تعادل را برهم زده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.