| کد خبر: 9904 |

ترانزیت از گمرک تمرچین پیرانشهر در مرز ایران و عراق افزایش یافت / نصب تردد شمار در ۳۲ محور آذربایجان غربی

تین نیوز | مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از افزایش ترنزایت خارجی از گمرک تمرچین پیرانشهر در مرز ایران و عراق خبر داد.
 
مجتبی رحمانی با اشاره به اینکه گمرک رسمی تمرچین پیرانشهر در حال تبدیل شدن به پایانه ترانزیتی است، افزود: در این راستا از ابتدای سالجاری تا کنون ترانزیت ورودی 138 درصد و ترانزیت خروجی از این پایانه در مرز ایرانو عراق 2 هزار درصد افزایش یافته است.
 
وی تعداد کامیونهای ترانزیتی ورودی طی سال 91 از این مرز را 5 هزار و 889 دستگاه دانست و با بیان اینکه این تعداد طی سال گذشته به 14 هزار و 46 دستگاه افزایش یافت، اظهار داشت: کامیونهای ترانزیتی خروجی از مرز رسمی تمرچین پیرانشهر طی سال 91 به تعداد 244 دستگاه بود که این میزان طی سال گذشته به 4 هزار و 914 دستگاه افزایش یافت.
 
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با بیان اینکه روزانه 400 دستگاه كامیون از مرز تمرچین وارد و به همین تعداد نیز خارج می شود،‌ اعلام کرد: تعداد سواری ها و وسایل نقلیه عمومی مسافربری متردد از این مرز به ترتیب 150 و 250 دستگاه و مسافران متردد از آن 2 هزار نفر است كه نشان از ظرفیت بالقوه آن در بخش های اقتصادی دارد.
 
رحمانی عنوان کرد: سالن های مسافری و تجاری احداث شده در این مرز یكی از شكیل ترین سازه های مرزی در كشور است اما برخی مشكلات در نقطه صفر مرزی برای ورود و خروج مسافر وجود دارد كه برای تسهیل تردد آن ها در این مكان همكاری مسئولان استانی ضروری است.
 
وی اضافه كرد: اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان آمادگی لازم را برای اجرای طرح هایی كه خدمات در این مرز را تسهیل كرده و منجر به توسعه استان شود،‌ دارد و با توجه به روند صعودی ترددها باید در سریع ترین زمان ممكن نسبت به رفع برخی نواقص جزئی اقدام كرد تا تمام شرایط در جهت بهینه سازی امور در این مرز فراهم شود.
 
تجهیز 32 محور از جاده های ارتباطی آذربایجان غربی به دستگاههای تردد شمار
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با بیان اینکه 30 نقطه از جاده های ارتباطی و 5 پایانه مرزی زمینی استان به دوربین های نظارتی مجهز شده اند، ادامه داد: مركز مدیریت راه های این اداره كل از سال 87 در استان آغاز بكار كرده که در این مدت تعداد دستگاه های تردد شمار در جاده های استان از 28 محور به 32 محور افزایش یافته كه براساس برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش آن ها تلاش می كنیم.
 
وی هدف از نصب دوربین های نظارت تصویری بررسی وضعیت ترددهای جاده ای، شناسایی وسایل نقلیه خطرآفرین، شناسایی حوادث و امدادرسانی سریع با شناسایی موقعیت حادثه در سطح جاده ها و كنترل ترافیك جاده برای افزایش امنیت راه‌های برون‌شهری برشمرد.
 
رحمانی با بیان این كه تصاویر دوربین های نظارت تصویری به صورت آنلاین در مركز مدیریت راه های اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان قابل مشاهده است، یادآور شد: این اطلاعات به منظور بهره برداری لازم برای استفاده كنندگان از جاده ها و اداراتی كه در حوزه راه و ترافیك دارای مسئولیت هستند، به صورت روزانه ارسال می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.