| کد خبر: 75448 |

شهروندان مشهدی در ایستگاه قطار شهری خدمات بهداشتی دریافت می کنند

تین نیوز | با راه اندازی پایگاه سلامت شهروندی در«ایستگاه قائم» قطار شهری مشهد زائران و مجاوران حرم رضوی از این پس مشاوره و خدمات رایگان بهداشتی دریافت می کنند.


پایگاه سلامت شهروندی با هدف ارائه آموزش‌های بهداشتی، پزشکی و پیشگیری از بیماری‌های خاص با حضور جمعی از مسئولان صبح چهارشنبه در ایستگاه قائم قطارشهری مشهد افتتاح و راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در مراسم افتتاح پایگاه سلامت شهروندی در ایستگاه قائم گفت: پایگاه سلامت در این ایستگاه هیچ‌گونه درآمد و منفعتی برای شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد و همچنین انجمن‌های پزشکی فعال در این پایگاه نداشته و فعالیت مذکور کاملا عام‌المنفعه و در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه است.

قاسم طاهری بیان کرد: تعدادی از انجمن‌های پزشکی مردم نهاد با استقرار در این ایستگاه به ارائه آموزش و مشاوره سلامت به صورت رایگان به مسافران این ناوگان حمل و نقلی می‌پردازند.

وی اظهار کرد: حوزه ارائه خدمات در این پایگاه شامل انواع بیماری ها از جمله سرطان‌ها، دیابت، بیماری‌های کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، اوتیسم، بیماری ام. اس سالمندی و امداد و نجات است که با توجه به تفاهم انجام شده با مدیران انجمن‌های پزشکی مردم نهاد خدمات توسط افراد مجرب و ذیصلاح به شهروندان ارائه می شود.

پیشگیری مقدم بر درمان است
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه اماکن عمومی از جمله ایستگاه های قطار شهری و پایانه های اتوبوسرانی بهترین مکان برای آموزش شهروندی هستند بیان کرد: در این راستا استانداری از طرح های آموزشی و همچنین پیشگیری با هدف ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی شهروندان استقبال می کند.

سید کمال‌الدین حسینی در این مراسم بیان کرد: بیماری‌هایی نظیر هموفیلی، کلیوی، دیابت و  سرطان هزینه های بسیاری را بر دولت و جامعه تحمیل می کند که آموزش و آگاه سازی شهروندان در خصوص پیشگیری و اقدام به موقع برای درمان این بیماری ها علاوه بر حفظ سلامتی جامعه موجب کاهش هزینه های درمانی می شود.

همچنین قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه مشارکت همگانی و همکاری بین بخشی از سیاست‌های این دانشگاه است بیان کرد: اکنون از جمعیت کشور ۱۸ میلیون نفر دارای بیماری فشار خون هستند که نیمی از آنها حتی از این مقوله خبر ندارند.

سید کاظم فرهمند اظهار کرد: همچنین در کشور تعداد شش میلیون نفر مبتلا به دیابت داریم که آمار نگران کننده و همچنان روبه رشد است و لذا این موضوع بر اهمیت ضرورت آموزش شهروندان در راستای پیشگیری از بیماری‌ها می افزاید.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.