| کد خبر: 60203 |

◄ نگرانی جدید مدیریت شهری؛ نوسازی قطارهای مترو

تین نیوز | با توجه به افزایش سن ناوگان مترو و اینکه باید هزینه زیادی صرف خرید واگن‎های جدید شود. به نظر می‎رسد مدیریت شهری تهران علاوه بر دغدغه ساخت و تکمیل خطوط باقی مانده از این پس باید نگران نوسازی ناوگانی که رو به فرسودگی می گذارد  نیز به برنامه کاری خود بیفزاید.

به گزارش تین نیوز، این روزها که مترو تمام قد به یاری ناوگان حمل ونقل عمومی شهری آمده است نیازمند توجهی بیش از سایر بخش ها است زیرا توقف در یک خط یا نه تنها در چند ایستگاه، ازدحام فوق تصوری را در سطح شهر ایجاد می کند که رفع آن مستلزم بکار گیری چندین دستگاه اتوبوس و تاکسی، صرف نظر از زمان تلف شده در این بین خواهد بود.

در این میان این سوال به ذهن متبادر می شود که در صورت پرداختن به نوسازی ناوگان فرسوده حمل ونقل زیر زمینی تهران آیا از ظرفیت های داخلی استفاده می شود و یا با تکیه بر تولیدات خارجی نسبت به این مهم اقدام خواهد شد؟

بر اساس این گزارش، اکنون این موضوع مطرح است که جایگزین قطارهای فعلی، واگن های جدید هستند یا از ظرفیت های سنتی به طور مجدد در این بخش از حمل ونقل عمومی شهری بهره می گیریم. چنانچه رویکرد مدیریت شهری همچون سال های اخیر نگاهی پیشرفت گرایانه باشد آنچه در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود قطارهایی هستند که با سر فاصله کم، مسافران را در حداقل زمان از مبدا به مقصد می رسانند.

تعداد واگن های موجود در بخش مترو علیرغم تلاش های انجام گرفته در این بخش متاسفانه پاسخگوی طیف وسیع استفاده کنندگان از آن نیست و این مسئله باعث بروز برخی نارضایتی ها در میان مسافران بویژه در ساعات پیک تردد شده است. اگر فرسودگی و تعداد کم واگن ها را در کنار هم در نظر آوریم می بینیم مسافران از واقعیت موجود گلایه مند هستند نه از کاستی تلاش مسئولان شهری.

آیا با اورهال قطارهای موجود باز هم نیاز به تعویض واگن های قطار شهری ادامه می یابد و یا مثل گذشته مدیریت شهری با اکتفا به قناعت در زمان تحریم حداکثر استفادهاز ظرفیت موجود را در دستور کار باقی نگه داشته و کماکان در انتظار اختصاص بودجه ملی به این بخش خواهد بود؟

این در حالی است که بنا به گفته برخی از اعضای شورای شهر، ناوگان مترو تهران با فرسودگی 30 درصدی همراه است و صد البته استفاده از حداکثر ظرفیت و توان، فرسودگی در این بخش را تشدید می کند. اینجاست که دولت باید بر اساس وظیفه ذاتی خود در همراهی مالی به یاری این بخش ودیگر بخشهای حمل ونقل عمومی شتافته و از هدر رفت منابع موجود جلوگیری نماید. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.