| کد خبر: 25718 |

کاهش ایمنی جاده ها با فرمان صوتی

تین نیوز | همگان فکر می کنند که فن آوری همیشه باعث راحت تر شدن کار انسان ها می شود ولی به نظر می رسد همیشه هم این طور نخواهد بود.
 نرم افزارهای تشخیص فرمان‌های صوتی در تلاش برای آزاد سازی دست‌های ما در حین رانندگی و نگاه داشتن آنان بر روی فرمان هستند ولی آیا در این کار موفق بوده‌اند؟.
یک مطالعه جدید که توسط بنیاد AAA و برای بحث ایمنی ترافیک انجام شده است به این نتیجه رسیده است که تشخیص فرمان‌های صوتی در وسایل نقلیه ممکن است در حد کاربری دکمه‌ها کارایی داشته باشد و انجام سایر امور به وسیله آن باعث حواس پرتی رانندکان شود.
در این بررسی، افراد مورد مطالعه به ارسال پیام‌های متنی و به‌روز رسانی شبکه‌های اجتماعی و همچنین برنامه‌ریزی ملاقات‌ها به وسیله فن‌آوری و دست‌های آزاد اقدام کردند در حالی که محیط رانندگی نیز برای آنان شبیه‌سازی شده بود و فشار روانی در مقیاس نقطه‌ای مورد بررسی قرار می‌گرفت.
جالب است بدانید که در اکثر موارد امتیاز ۴ از ۵ در مقیاس فشار روانی از آزمودنی‌ها به دست آمد بدین معنی که کاربران در زمانی که دستهایشان بر روی فرمان بود و اقدام به ارسال گفتار برای ارسال پیامک و… می‌کردند دارای فشار روانی بالایی بودند و در این میان دستیار صوتی اپل یعنی سیری دارای امتیاز کامل ۵ بود بدین معنی که دارای بالاترین فشار روانی برای استفاده از این فن‌آوری برای کاربران خود بود.
سیستم‌های مورد بررسی در این پژوهش عبارت بودند از فورد با سیستم مای فورد تاچ، شورلت با سیستم مای لینک، کرایسلر با سیستم یوکانکت ، تویوتا با سیستم Entune، مرسدس با سیستم COMMAND و هیوندای با سیستم بلولینک در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند. تویوتا با متوسط امتیاز ۳٫۷ دارای کمترین فشار روانی بر روی رانندگان بود و بعد از آن نیز مای لینک هیوندای قرار گرفت بود که نشان از مدیریت سطح بالا و خطاهای پایین سیستم در مدت زمان طولانی کار داشتند.
به گزارش خودروسازی، به طور خلاصه می‌توان گفت که کنترل صوتی باعث اختلالات قابل توجهی در توجه راننده به عوامل مهم در رانندگی شده و ممکن است باعث پیامدهای ناخواسته در حین رانندگی شود که تاثیر منفی بر روی ایمنی ترافیک شهری خواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.