| کد خبر: 134198 |

نیاز 100 میلیارد تومانی برای اتمام پروژه موج‎شکن‎های بنادرکوچک

یک مقام مسوول در طرح احداث موج‌شکن‌های بنادر کوچک گفت:تاکنون ساخت 41 موج شکن به پایان رسیده و تا پایان امسال ساخت موج‌شکن‌های باقی مانده به اتمام می‌رسد.

تین نیوز

معاون مجری طرح احداث موج‎شکن‎های بنادر کوچک چندمنظوره سازمان بنادر و دریانوردی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی احداث موج‌شکن‌های بنادر کوچک خبر داد.

 

رضا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز درباره طرح احداث موج‌شکن‎های بنادر کوچک چندمنظوره، اظهار داشت: این طرح از سال 89 آغاز و تاکنون عملیات احداث 41 موج شکن به پایان رسیده است.

 

وی افزود: تاکنون 30 موج شکن و یک اسکله تحویل موقت شده است و 10 موج‎شکن دیگر نیز در مرحله تحویل موقت قرار دارند.

 

مرادی، با بیان اینکه6 موج شکن و دو اسکله باقی مانده است، گفت: این طرح شامل احداث 10 موج‎شکن برای استان بوشهر، 29 موج‎شکن در استان هرمزگان، 6 موج شکن در سیستان و بلوچستان و 4 موج شکن در استان خوزستان است.

 

وی تصریح کرد: طول کل موج‌شکن‌‌ها حدود 47.5 کیلومتر و مساحت کل حوضچه‌ها حدود 409 هکتار است و حجم کل مصالح مصرفی مورد استفاده در این طرح حدود 9.5 میلیون متر مکعب بوده است.

مرادی، از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی احداث موج‌شکن‌های بنادر کوچک خبر داد و گفت: پیمانکاران این طرح قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت راه‌سازی عمران ایران وابسته به وزارت دفاع هستند.

 

به گفته وی کلیه هزینه‌های این پروژه با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.

 

معاون مجری طرح احداث موج شکن‎های بنادر کوچک چندمنظوره سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص پیش‌بینی زمان تکمیل نهایی این طرح گفت: تا پایان امسال ساخت موج‌شکن‌های باقی مانده به اتمام می‌رسد.

 

نیاز به سرمایه‌گذاری100 میلیارد تومانی برای اتمام پروژه

وی با بیان اینکه تاکنون 430 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده ‎است، گفت: برای موج‌شکن‌های نیمه تمام نیز 100 میلیارد تومان سرمایه نیاز است و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان امسال به طور کامل به اتمام برسد.

 

مرادی، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف نهایی این طرح،گفت: مهمترین مشکل پیش‌روی این طرح مشخص نبودن متولی آن است، زیرا سازمان بنادر عهده‌دار احداث این پروژه است و تاکنون بهره‌بردار این پروژه تعیین نشده است.

 

وی ادامه داد: اگرچه این طرح با سرمایه‌گذاری سنگین رو به اتمام است، اما هنوز هیچ نهادی برای بهره‌برداری از آن مشخص نشده است، البته کارگروهی با همکاری سازمان بنادر ودریانوردی، شیلات، دیگر نهادهای مرتبط تشکیل و جلسات مختلفی برگزار و امیدواریم هرچه سریعتر تکلیف بهره‌بردار این پروژه تعیین شود، زیرا این موج‌شکن‌ها پس از تکمیل و تحویل نیاز به نگهداری دارند و در این زمینه باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

 

معاون مجری طرح احداث موج شکن‎های بنادر کوچک چندمنظوره سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به بازگشت جمعیت در بعضی از مناطق جنوب، گفت: با احداث این موج‌شکن‌ها در بعضی مناطق بسیاری از افرادی که از این مناطق مهاجرت کرده بودند به محل زادگاه خود بازگشتند و به فعالیت‌های دریایی مشغول شده‌اند.

 

به گفته وی بر اساس آمار سازمان شیلات طرح احداث موج‎شکن‎ها حدود 16 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.