| کد خبر: 265803 |

۱۳۹ دوربین ثبت تخلف در جاده‌ های خوزستان فعال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: درحال حاضر مجموع دوربین‌های فعال ثبت تخلف در جاده های خوزستان ۱۳۹ سامانه است که تا پایان سال ۲۴ دوربین دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: درحال حاضر مجموع دوربین های فعال ثبت تخلف در جاده های خوزستان ۱۳۹ سامانه است که تا پایان سال ۲۴ دوربین دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد جولانژاد ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار کرد: فعالیت های راهداری اقدامات مشخصی هستند که به صورت مستمر و بی وقفه در طول سال در حال انجام است، این فعالیت ها از ابتدای سال با طرح های نوروزی و ایمن سازی محورهای منتهی به یادمان های شهدا و کاروان های راهیان نور آغاز می شود، با سفرهای تابستانی و زائران اربعین حسینی ادامه پیدا می کند و در نهایت با طرح راهداری زمستانه به پایان می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: آنچه که می تواند وجه تمایز فعالیت های ما نسبت به سال های گذشته باشد، بروز رسانی و افزایش خدمات به هم وطنان و هم استانی ها است؛ در حوزه های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده ای دستاوردهای خوبی داشته ایم و تمام اقدام های ما در دو حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در ساخت راه های روستایی با ساخت ۱۱۱ کیلومتر راه، تا امروز ۸ درصد افزایش داشته ایم، در حوزه نگهداری راه ها شامل درزگیری، روکش آسفالت، لکه گیری و روکش های حفاظتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: همچنین در بخش خط کشی راه ها ۶۹ درصد، در بخش اجرای حفاظ های میانی و کناری راه ۲۸۷ درصد، در حوزه روشنایی طولی ۷۰ درصد، در بخش نصب علائم و تجهیزات ترافیکی ۱۰ درصد و در حوزه احداث و تعمیر پل ها ۵۵ درصد افزایش داشته ایم.

جولانژاد با بیان اینکه ۱۹ نقطه پرحادثه در سطح استان احصا و در سطح کشور مصوب شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار شد تا پایان سال ۹ نقطه را رفع کنیم که خوشبختانه تا امروز موفق شده ایم ۱۰ نقطه یعنی کی نقطه بیش از حد تعیین شده را رفع کنیم و برنامه ریزی شده ۹ نقطه باقی مانده در سال آینده انجام شود که در تلاش هستیم تا پنج نقطه دیگر را نیز تا پایان امسال برطرف کنیم که شاهد ارتقا ایمنی جاده ای باشیم.

وی با اشاره به بخش دوربین های ثبت تخلف گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف در استان وجود داشت که امسال موفق شدیم قرارداد ۶۰ دوربین را منعقد کنیم، از این میزان ۳۶ دوربین به بهره برداری رسیده و در حال حاضر مجموع دوربین های فعال ۱۳۹ سامانه است و تا پایان سال جاری ۲۴ دوربین دیگر به بهره برداری خواهد رسید که با این اقدام، کل راه های شریانی استان که ۸۰ درصد ترافیک عبوری خوزستان از این محورها است تماماً تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف و کنترل سرعت قرار می گیرد.

نوع عملکرد دوربین ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: مکانیزم عملکردی این دوربین ها به دو نوع ثبت سرعت لحظه ای و ثبت سرعت متوسط است، یعنی چنانچه حدفاصل دوربین ها اتفاقی رخ دهد بلافاصله در دوربین بعدی ثبت تخلف خواهد شد؛ در هشت ماهه امسال قریب به ۷۰۰ هزار رکورد تخلف توسط این دوربین ها ثبت شده که نزدیک ۱۸۰ هزارتا آنها مربوط به ثبت سرعت متوسط بوده است.

جولانژاد با اشاره به ساخت سه پاسگاه پلیس راه عنوان کرد: قطعاً این پلیس راه ها منجر به افزایش ایمنی راه ها و کنترل تردد می شود، لذا ساخت پاسگاه های پلیس راه اهواز – سوسنگرد، هندیجان – دیلم و امیدیه – دیلم را در دستور کار قرار داده که اکنون در مرحله مناقصه بوده و انشاالله بعد از تعیین پیمانکار آغاز به کار خواهند کرد. همچنین ساخت پلیس راه بندرامام را پیگیر هستیم که قرار است توسط منطقه ویژه به بهره برداری برسد.

وی افزود: در استان خوزستان ۵۶ مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد که به لحاظ تعداد، رتبه چهارم کشور را دارا هستیم؛ سال گذشته ۲ مجتمع خدمات رفاهی افتتاح شد و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال ۶ مجتمع دیگر به بهره برداری خواهید رسید، البته اگر مشکلاتی از قبیل زمین و سایر مشکل ها در استان مرتفع شود، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۲ مجتمع را افتتاح کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای فعالیت های حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده ای قریب به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و ما نیز ۳ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم.

جولانژاد با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی احداث کرده ایم، تصریح کرد: بر اساس برنامه قصد داریم تا پایان سال ساخت، ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را انجام دهیم، البته در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم که چنانچه اعتباراتی که از سازمان برنامه و بودجه درخواست داشته ایم تخصیص دهند تا سال آینده آن را به بهره برداری خواهیم رساند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان وجود دارد، بر اساس قانون برنامه ششم، دولت موظف است برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار راه روستایی آسفالته ایجاد کند که اکنون درصد برخورداری خوزستان از آسفالت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸۸.۸ درصد است که از میانگین کشوری قریب به ۴ واحد بالاتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه بندرامام بزرگترین بندر فله کشور است، تصریح کرد: قریب ۶۵ درصد کالاهای اساسی کشور از بندر امام به سایر نقاط کشور حمل می شود، در هشت ماه امسال ۲۹ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان به اقصی نقاط کشور حمل شده که حدود ۹ میلیون تن آن از بندرامام بوده است؛ میزان واردات کالا در سال جاری کمتر از گذشته اتفاق افتاد که در دو ماه گذشته واردات کالاهای اساسی رونق گرفته و حمل آنها بدون مشکل در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.