| کد خبر: 264773 |

دوربین های ثبت تخلف سرعت در استان مرکزی افزایش یافت

دوربین های ثبت تخلف سرعت از ۳۲ دستگاه فعال به ۸۶ دستگاه ارتقا یافته است .

تین نیوز

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات راهداری استان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه راه های استان مرکزی، در دوسال اخیر در سطح راه های استان ۶۲ طرح نیمه تمام، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد جهانی افزود: بهره مندی ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته در سطح استان، تکمیل ۵ تقاطع غیرهمسطح مانند راه آهن پرندک، کردیجان، راه آهن شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد، تکمیل ۵ دستگاه پل بزرگ مانند پل شازند به آستانه، پل طریزآباد تفرش، پل گوگسیگرد تفرش و ۱۷ پروژه مختلف شامل اصلاح هندسی، احداث واریانت، تعریض محور، اصلاح مسیر مانند واریانت میان رودان، اصلاح قوس های محور گلدشت آشیانه، واریانت رضا آباد ساوه از جمله اقدامات در سطح استان در دو سال گذشته بوده است.

جهانی تصریح کرد: اجرای ۱۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت و ماسه آسفالت در استان و به تبع آن ۲۱۲ کیلومتر در شهرستان شازند، احداث ۵۸ کیلومتر روشنایی طولی در سطح راه های استان که ۳۵ کیلومتر آن در شهرستان شازند بوده است، احداث ۳۷ مورد روشنایی نقطه ای که ۵ مورد آن در شهرستان شازند بوده است و نگهداری از ۳۶۵ کیلومتر روشنایی راه های استان که ۶۰ کیلومتر آن در شازند است از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای ۶۲ کیلومتر نیوجرسی در استان که ۴۰ کیلومتر آن در شهرستان شازند بوده است گفت: پروژه های نیوجرسی در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی هستند، همچنین تعمیر و نصب ۷۹ کیلومتر حفاظ فلزی(گاردریل) و اجرای ۹۱۰۰ کیلومتر خط ترافیکی که ۸۵۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان شازند است از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: رفع کامل نقاط حادثه خیز مصوب سال ۱۳۹۵ و رفع ۹ نقطه حادثه خیز از ۳۷ نقطه حادثه خیز ابلاغی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. توسعه سامانه های هوشمند جاده ای نیز صورت گرفته است به طوری که تعداد دوربین های نظارتی از ۲۷ سامانه به ۳۴ سامانه ارتقا یافته و ۲ مورد آن در شهرستان شازند بوده و قرارداد ۳۰ دستگاه دیگر نیز با پیمانکار منعقد شده است.

وی با بیان اینکه دوربین های ثبت تخلف سرعت از ۳۲ دستگاه فعال به ۸۶ دستگاه ارتقا یافته است تصریح کرد: ۱۱ مورد از این دوربین ها در حوزه راه های شازند بوده است.

جهانی با اشاره به اینکه ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی از شاخص ترین اقداماتی است که در دولت سیزدهم در سطح استان انجام شده است افزود: ۲۲ کیلومتر از این راه ها در شهرستان شازند بوده است. همچنین خوشبختانه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان مرکزی از راه آسفالته برخوردار شده اند که شازند یکی از همین شهرستان هاست.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه ساخت راهدارخانه ها، پاسگاه های پلیس راه و سوله ها در سطح استان انجام شده که می توان به بهره برداری از راهدارخانه های کله جوب و گلدشت و ساختمان مدیریت بزرگراه توره و پلیس راه در دست ساخت توره اشاره کرد.

جهانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل استان مرکزی تصریح کرد: از جمله اقدامات می توان به ساماندهی معادن اشاره کرد که مسلما نقش بسزایی در درآمد سازمان دارد و همچنین در حوزه حمل کالاهای اساسی و تخلیه بنادر جنوب کشور، استان مرکزی رتبه اول را به نسبت میزان تامین ناوگان، به خود اختصاص داده است.

 مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: همچنین اقدامات خوبی در توزیع هوشمند بار با استفاده از بازارگاه های الکترونیکی و سامانه های اعلام بار مجازی انجام شده است.

محمودی احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: جاده چهارچریک با هدف رفع مشکلات تردد و رفاه بیشتر مردم احداث شده است.

وی افزود: علیرغم محدودیت های مالی دولت، در دو سه سال اخیر کمک های خوبی به شازند و خاصه منطقه سربند در حوزه های راهداری، فاضلاب شهری و آب شرب شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.