| کد خبر: 74413 |

درصد از خودروهای شهر تهران معاینه فنی دارند / فرآیند معاینه فنی صحیح انجام نمی‌شود

تین نیوز | رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه نزدیک به 85 درصد خودروها دارای معاینه فنی و کمتر از 15 درصد خودروها فاقد معاینه فنی هستند، گفت: برخورد با خودروهای حمل و نقل عمومی‌، دولتی و غیردولتی که دودزا باشند در دستور کار پلیس قرار دارد.

 
سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب با بیان اینکه برخورد با خودروهای حمل و نقل عمومی‌، دولتی و غیردولتی که دودزا باشند در دستور کار پلیس راهور قرار دارد، اظهار کرد: ماموران پلیس راهور تهران بزرگ در راستای برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام داده و خودروهای دودزا ضمن اعمال قانون 30 هزار تومانی با پلاک تعمیری به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه 85 درصد از خودروهای عبوری سطح شهر تهران دارای معاینه فنی هستند، افزود: اظهار نظر برخی از افراد که فقط 10 درصد خودروها را دارای معاینه فنی می‌دانند اظهار نظر غیرتخصصی، غیرکارشناسی و غیرمسئولانه است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور پایتخت ادامه داد: 42.5 درصد از خودروهای سواری شهر تهران تولید سال 90 به بعد هستند که طبق قانون و مصوبه مجلس از معاینه فنی معاف هستند.

وی با اشاره به استقرار تیم‌های گشتی پلیس راهور در تمامی مناطق شهر تهران و بررسی آماری این تیم‌ها عنوان کرد: منهای آن 42 درصد، از الباقی خودروها، نزدیک به 43 درصد در شهر تهران دارای معاینه فنی هستند.

سرهنگ مرادی به جمع‌آوری آمارها اشاره کرد و افزود: بنابراین نزدیک به 85 درصد خودروها دارای معاینه فنی بوده و زیر 15 درصد خودروها فاقد معاینه فنی هستند.

وی با بیان اینکه برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا در 9 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 70 درصدی داشته است، توضیح داد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و ماموران این سازمان اولین گروهی هستند که در معرض بیشترین آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا قرار دارند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه بخشی از 43 درصد خودروهایی که دارای معاینه فنی بوده، دودزا هستند، بیان کرد: این مسئله حاکی از آن است که فرآیند معاینه فنی به صورت صحیح انجام نمی‌شود.

سرهنگ مرادی با تاکید بر اینکه تجهیزات مراکز معاینه فنی باید به‌روز باشد، گفت: باید معیار و میزان تست‌های آلایندگی توسط محیط زیست اصلاح شود، چرا که در حال حاضر معیار کنترل آلایندگی در مراکز معاینه فنی یورو 2 و گاهاً کمتر است که باید این معیار با استانداردهای جدید به‌روز شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.