| کد خبر: 74312 |

افزایش قیمت خودرو در پی پرداخت وام

تین نیوز | رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به پرداخت وام خرید خودرو گفت: با خالی شدن انبار خودروسازان شاهد کمی افزایش قیمت در برخی خودروهای داخلی در بازار هستیم.

 

غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تهران با اشاره به ادامه رکود در بازار خودرو گفت: قیمت خودروهای وارداتی مدل 2015 به دلیل ورود خودروهای جدید کاهش یافته است.
 
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از خودروهای مدل 2016 در گمرک هستند و با توجه به این شرایط قیمت خودروهای وارداتی بسته به مدل خودرو 5 تا 10 میلیون و حتی بیشتر کاهش یافته است.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به پرداخت وام خرید خودرو گفت: پرداخت این وام تأثیری بر بازار نداشت چرا که اکثر مشتریان این وام کسانی بودند که خودرو نداشتند و از طرفی پول حاصل از خرید خودرو مستقیم به حساب کارخانه‌های خودروسازی واریز شد و به بازار وارد نشد تا تأثیری داشته باشد.
 
وی به این نکته نیز اشاره کرد که پرداخت این وام برای خرید خودروهای داخلی موجب شد تا در برخی از خودروهای داخلی به دلیل خالی شدن انبار خودروسازان شاهد کمی افزایش قیمت در بازار آزاد باشیم.
 
قاسمیان با اشاره به قیمت خودروهای لوکس در بازار گفت: برخی خودروها مانند بنز و پورشه به دلیل اینکه مشتریان خاص خود را دارند به قیمت‌های متفاوتی معامله می‌شوند و نمی‌توان برای آن قیمت معینی را مشخص کرد و به نوعی قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به اجرایی شدن برجام و تأثیر آن بر قیمت خودرو گفت: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که با اجرایی شدن برجام قیمت خودرو افزایش یا کاهش می‌یابد چرا که قیمت خودروهای وارداتی متأثر از قیمت دلار است و تا زمانی که قیمت دلار ثابت نباشد نمی‌توان در مورد قیمت خودرو نظری داد.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.