| کد خبر: 34321 |

جبارزاده: ورود تاکسی‌های ارس پلاک را از مرند آغاز می‌کنیم

تین نیوز | استاندار آذربایجان‌شرقی از وجود 4 هزار خودروی بالای 40 سال در استان خبر داد و گفت: ورود تاکسی‌های ارس پلاک به استان را از شهر مرند آغاز خواهیم کرد.
 
اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار با روسای تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی حمل و نقل استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نقش حمل و نقل در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران ستودنی بوده؛ به طوری که رانندگان در طول 8 سال دفاع مقدس بدون وجود هیچ‌گونه تشکیلات و سازمانی لجستیک و ترابری جنگ را به نحو احسن انجام داده و با جان و مال خود به جهاد پرداختند.
 
وی افزود: در دوران پس از جنگ نیز حمل و نقل نقش بی‌بدیلی در سازندگی مناطق جنگی ایفا کرد و امروز در انتقال زائران کربلا که بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس سهم استان ما بوده است حماسه‌ای دیگر خلق شد.
 
جبارزاده تاکید کرد: بهتر است روی اتوبوس‌هایی که انتقال زائران و سایر مسافران را از استان به عهده دارند علامت و نشانی درج شود که معرف استان باشد؛ چرا که در عرصه حمل و نقل آذربایجان‌شرقی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی رونق و توسعه صنعت حمل و نقل را برابر با رونق و توسعه اقتصاد خواند و ادامه داد: هر قدر تردد ماشین‌های سنگین در جاده‌های کشوری بیشتر باشد نشان از رونق اقتصادی آن کشور دارد و در واقع تردد دستگاه‌های حمل و نقل کالا و مسافر موجب چرخش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود.
 
آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های حمل و نقل کشور است
وی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های حمل و نقل کشور است و تک تک شهرهای استان کانون رشد صنعت حمل و نقل هستند؛ بنابراین یکی از محورهای برنامه توسعه استان حمل و نقل محسوب می‌شود.
 
این مسئول یادآور شد: وجود 4 هزار خودرو که بالای 40 سال دارد لزوم توجه به نوسازی این عرصه را به اثبات می‌رساند و بر همین اساس آماده‌ایم با تامین تسهیلات برای نوسازی این دستگاه‌ها اقدام کنیم تا در سال آینده 26 آذر ماه این 4 هزار دستگاه یا لااقل بخشی از آن نوسازی شده باشد.
 
جبارزاده خاطرنشان کرد: در مورد ورود ماشین‌آلات دست دوم به استان چندین بار اقدام کردیم که توفیقی حاصل نشد چرا که اینها مشکلاتی در ثبت سفارش دارند به هرحال موضوع را پیگیری و برای اخذ مجوزهای لازم تلاش می‌کنیم.
 
ورود تاکسی‌های ارس پلاک را از مرند آغاز خواهیم کرد
وی اضافه کرد: ورود تاکسی‌های ارس پلاک به استان را از شهر مرند آغاز خواهیم کرد تا در صورت موفقیت طرح و درخواست متقاضیان در سایر شهرهای استان و در نهایت با اخذ مجوزهای لازم به خارج از استان هم توسعه می‌دهیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: وظیفه دولت حمایت 100 درصدی از بخش خصوصی برای رفع موانع توسعه است و به هیچ وجه بنای رقابت با این بخش به ویژه در مورد حمل و نقل را ندارد؛ بلکه آماده است حمل و نقل ریلی را هم به بخش خصوصی واگذار کند.
 
جبارزاده آماده‌سازی جاده‌ها و زیرساخت‌ها، حمایت از تشکل‌های صنفی برای اخذ تسهیلات، تلاش برای تکمیل اتوبان تبریز - مرند - بازرگان با جذب یک میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی و جذب اعتبار 200 میلیارد تومانی راه‌آهن تبریز - میانه را از جمله اقدامات حمایتی مدیریت استان از صنعت حمل و نقل عنوان کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.