پیری خودروها، بازار لوازم یدکی را داغ کرد
در سال های اخیر بازار لوازم یدکی خلاف بسیاری از بازارهای دیگر با رونق مواجه بوده و فروش محصول خوبی داشته است. گفته می شود رونق و رکود در صنف فروشندگان لوازم یدکی بسیار به کیفیت خودروهای تولیدی و عمر خودروها وابسته است.
در سال های اخیر بازار لوازم یدکی خلاف بسیاری از بازارهای دیگر با رونق مواجه بوده و فروش محصول خوبی داشته است. گفته می شود رونق و رکود در صنف فروشندگان لوازم یدکی بسیار به کیفیت خودروهای تولیدی و عمر خودروها وابسته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، فردین یزدانی، پژوهشگر آکادمی سامان می گوید، بازار لوازم یدکی، بازار خاصی است؛ چراکه با وجود این که بحران های مختلف اقتصادی و اجتماعی در زمینه های مختلف، رکود را به سایر بازارها آورده، ولی به دلیل ناکارآمدی هایی که در بازار اصلی خودرو اعم از وضعیت کیفی خودروها، قیمت و عدم تناسب نرخ ها با درآمد خانوارها وجود دارد، در سال های اخیر بازار لوازم یدکی، بازاری پررونق بوده است.
یزدانی با اشاره به این که بخشی از رونق این بازار مدیون تولید خودروهای کم کیفیت و بی کیفیت است، توضیح می دهد که بخشی دیگری از این رونق مدیون افزایش حجم خودروها در کشور است. در سال ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خودرو به جاده ها اضافه شد و در سال ۱۴۰۳ هم آمارها از تولید حدود یک میلیون خودرو دیگر خبر می دهند.
او ادامه می دهد که با این میزان افزایش، تعداد وسایل نقلیه در کشور به ۲۴ میلیون افزایش پیدا کرده و عمر خودروها به حدود ۱۷ سال رسیده است. در چنین شرایطی هم خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده و هم شاهد بازار پررونقی در بازار لوازم یدکی هستیم.