بازدید سایت : ۷۰۰۳۸
| کد خبر ۲۹۷۵۴۸
کپی شد

پیری خودروها، بازار لوازم یدکی را داغ کرد

در سال های اخیر بازار لوازم یدکی خلاف بسیاری از بازارهای دیگر با رونق مواجه بوده و فروش محصول خوبی داشته است. گفته می شود رونق و رکود در صنف فروشندگان لوازم یدکی بسیار به کیفیت خودروهای تولیدی و عمر خودروها وابسته است.

تین نیوز |

در سال های اخیر بازار لوازم یدکی خلاف بسیاری از بازارهای دیگر با رونق مواجه بوده و فروش محصول خوبی داشته است. گفته می شود رونق و رکود در صنف فروشندگان لوازم یدکی بسیار به کیفیت خودروهای تولیدی و عمر خودروها وابسته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، فردین یزدانی، پژوهشگر آکادمی سامان می گوید، بازار لوازم یدکی، بازار خاصی است؛ چراکه با وجود این که بحران های مختلف اقتصادی و اجتماعی در زمینه های مختلف، رکود را به سایر بازارها آورده، ولی به دلیل ناکارآمدی هایی که در بازار اصلی خودرو اعم از وضعیت کیفی خودروها، قیمت و عدم تناسب نرخ ها با درآمد خانوارها وجود دارد، در سال های اخیر بازار لوازم یدکی، بازاری پررونق بوده است.

یزدانی با اشاره به این که بخشی از رونق این بازار مدیون تولید خودروهای کم کیفیت و بی کیفیت است،  توضیح می دهد که بخشی دیگری از این رونق مدیون افزایش حجم خودروها در کشور است. در سال ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خودرو به جاده ها اضافه شد و در سال ۱۴۰۳ هم آمارها از تولید حدود یک میلیون خودرو دیگر خبر می دهند.

او ادامه می دهد که با این میزان افزایش، تعداد وسایل نقلیه در کشور به ۲۴ میلیون افزایش پیدا کرده و عمر خودروها به حدود ۱۷ سال رسیده است. در چنین شرایطی هم خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده و هم شاهد بازار پررونقی در بازار لوازم یدکی هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.