| کد خبر: 28403 |

توقف شماره‌گذاری وانت‌پیکان / جلسه امروز ایران‌خودرو با سازمان محیط‌زیست

تین نیوز | در حالی شماره‌گذاری بیش از 5000 دستگاه وانت‌پیکان ظرف روزهای گذشته متوقف شده است که برخی نمایندگی‌های فروش ایران‌خودرو، 500 هزار تومان اضافه بر قیمت تمام‌شده از مشتریان دریافت کرده‌اند تا خودرو را زودتر به آنها تحویل دهند. در عین حال، معاون فروش ایران‌خودرو از غیرقانونی بودن این اقدام نمایندگی‌ها و نیز برگزاری جلسه امروز این گروه صنعتی با سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر می‌دهد.
 
طی روزهای گذشته شماره‌گذاری وانت پیکان به دلیل درخواست سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر عدم تطبیق این خودرو با شرایط این سازمان، متوقف شده، این در حالی است مشتریانی که خودروهای وانت‌پیکان خود را از نمایندگی‌های ایران خودرو تحویل گرفته‌اند، زمانی که برای شماره‌گذاری خودرو خود به مرکز شماره‌گذاری مراجعه می‌کنند، با عدم شماره‌گذاری مواجه می‌شوند.
 
این امر باعث سرگردانی دارندگان وانت‌پیکان در مرکز شماره‌گذاری شده است. یکی از مراجعه‌کنندگانی که برای شماره‌گذاری خودرو خود به این مرکز مراجعه کرده، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: حدود 5200 نفر از افرادی که به تازگی وانت پیکان را خریداری کرده‌اند، با عدم شماره گذاری این خودرو مواجه شده‌اند، در حالی که زمان خرید، صحبتی از عدم تطبیق این خودرو با استانداردهای زیست‌محیطی نشده بود.
 
وی می افزاید: حتی یکی از نمایندگی های فروش ایران خودرو به دلیل اینکه خودرو را زودتر تحویل دهد، تقاضای 500 هزار تومان وجه اضافی کرده است، در حالی که خودرو شماره گذاری نمی شود و مشتریان علاوه بر پرداخت این وجه، روزها است که اجازه استفاده از خودروی خود را ندارند.
 
در عین حال، عبداله بابایی، معاون فروش ایران‌خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: بیش از 5000 نفر از دارندگان خودروی وانت پیکان هم اکنون با عدم شماره گذاری مواجه هستند که دلیل آن نیز از سوی مرکز شماره‌گذاری، عدم تطبیق خودرو با استانداردهای زیست‌محیطی عنوان می‌شود، در حالی که قرار است امروز جلسه ای با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم تا این مشکل را بررسی و حل کنیم.
 
وی در خصوص دریافت وجه اضافی از سوی برخی نمایندگی‌های ایران‌خودرو می‌افزاید: این کار غیرقانونی است و هر یک از مشتریانی که با چنین درخواست‌هایی از سوی نمایندگی‌ها مواجه شدندT می توانند درخواست شکایت خود را به ایران خودرو ارسال کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.