بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

یک روکش آخرالزمانی برای سایبرتراک ساخته شد! + عکس

این پوشش محافظ برای سایر وسایل نقلیه مشابه نیز کاربرد دارد، اما با توجه به محبوبیت سایبرتراک، شرکت (Mission Darkness) آن را روکش رستاخیز برای این وسیله نقلیه آخر الزمانی می نامد.

یک روکش آخرالزمانی برای سایبرتراک ساخته شد! + عکس
تین نیوز

این پوشش محافظ برای سایر وسایل نقلیه مشابه نیز کاربرد دارد، اما با توجه به محبوبیت سایبرتراک، شرکت (Mission Darkness) آن را روکش رستاخیز برای این وسیله نقلیه آخر الزمانی می نامد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رگبار روزانه اخبار منفی در مورد درگیری های بین المللی باعث می شود که جهان مانند یک بشکه باروت بی ثبات به نظر برسد.

به نقل از آی ای، جنگ های منطقه ای در حال شعله ور شدن و تهدیدی برای ایجاد درگیری بزرگ جهانی هستند. این درگیری های خشونت آمیز هم ترسناک و هم بسیار مدرن هستند و از مجموعه ای از فناوری های جدید استفاده می کنند که می تواند افراد را در فواصل بی سابقه ای تحت تأثیر قرار دهند.

یکی از این تهدیدهای جدی معاصر، حمله پالس الکترومغناطیسی(EMP) است که زیرساخت های یک کشور را هدف قرار می دهد و برق، اینترنت و سایر سیستم های حیاتی آن را از بین می برد.

یک شرکت پیشگام به نام میشن دارکنس(Mission Darkness)، محصولاتی را معرفی کرده است که می توانند از تجهیزات در برابر چنین بلایایی محافظت کنند و به تازگی از یک چادر محافظ به نام CYBERCYLENT رونمایی کرده است که در برابر حمله های الکترومغناطیسی از وسایل نقلیه ای مانند خودرو سایبرتراک تسلا محافظت می کند.

حمله پالس الکترومغناطیسی چیست؟

به گفته آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده، یک حمله پالس الکترومغناطیسی(EMP) می تواند به بخش های قابل توجهی از زیرساخت های حیاتی کشور، از جمله شبکه برق، تجهیزات ارتباطی، سیستم های آب و فاضلاب، و سیستم های حمل و نقل آسیب برساند.

علاوه بر این، تاثیرات چنین حمله ای می تواند از یک بخش مهم شروع شود و به بخش های دیگر ادامه یابد و از منطقه جغرافیایی که به آن ضربه زده شده گسترش یابد و میلیون ها آدم و کسب و کار را تحت تاثیر قرار دهد.

پوشش پالس الکترومغناطیسی1

محتمل ترین راه برای چنین حمله ای چیست؟ یکی از بدترین احتمالات، انفجار هسته ای خواهد بود که می تواند به طور دائم بخش های عظیمی از شبکه برق یک کشور و سایر زیرساخت های کلیدی را خاموش کند. همچنین از مهمات متعارف تخصصی یا دستگاه های انرژی غیرهسته ای نیز می توان استفاده کرد.

شایان ذکر است که یک رویداد به نام GMD که یک اختلال ژئومغناطیسی طبیعی ناشی از آب و هوای فضایی است نیز می تواند اثراتی مشابه حمله پالس الکترومغناطیسی ایجاد کند.

یک رویداد GMD می تواند محصول پرتاب جرم تاجی از خورشید باشد که به شبکه های الکتریکی زمین، ماهواره ها، سیستم های ناوبری و سایر وسایل الکترونیکی آسیب می زند.

تهدیدات پالس الکترومغناطیسی چقدر واقعی هستند؟

آی ای با رایان جودی(Ryan Judy)، مدیرعامل میشن دارکنس، که این شرکت را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد، مکاتبه کرده است.  این شرکت برای ارائه تجهیزات پزشکی قانونی دیجیتال مانند کیف های فارادی و قفسه های محافظ فرکانس رادیویی به سازمان های مجری قانون توسعه یافت.

از آنجایی که جمع آوری شواهد دیجیتال در حال حاضر تقریبا بخشی از هر تحقیقات جنایی است، محصولات این شرکت از چنین شواهدی در برابر هکرها یا هر کسی که تلاش می کند از راه دور بر آن تأثیر بگذارد محافظت می کنند.

روکش محافظ فارادی این شرکت این نوع حفاظت را یک گام فراتر می برد و به دنبال محافظت از خودروی کاملی مانند سایبرتراک در برابر حملات پالس الکترومغناطیسی یا تهدیدات مشابه است. این پوشش روی سایر وسایل نقلیه مشابه نیز کار می کند، اما با توجه به محبوبیت سایبرتراک، این شرکت روکش خود را «پوشش رستاخیز برای آخرین خودروی روز قیامت» نامیده است.

پوشش پالس الکترومغناطیسی2

وقتی از رایان جودی پرسیده شد که چقدر باید تهدیدات پالس الکترومغناطیسی را جدی بگیریم، توضیح داد که داشتن اطمینان در پیش بینی احتمال وقوع یک رویداد این چنینی دشوار است. اما اگر به جهان امروز نگاه کنید، تصور اینکه چنین نتیجه ای ممکن است در پی باشد، چندان سخت نیست.

چرا کسی باید از این نوع سلاح استفاده کند؟

رایان معتقد است که این سلاح مزایای استراتژیک خاصی را ارائه می دهد. او گفت: با غیرفعال کردن سیستم های برق، شبکه های ارتباطی، زیرساخت های حمل ونقل و سایر سیستم های حیاتی، یک حمله پالس الکترومغناطیسی می تواند بلافاصله جامعه را بدون تلفات جانی، فلج کند.

او فکر می کند که هرج و مرج و فروپاشی جامعه احتمالا با گذشت زمان منجر به تلفات جدی خواهد شد.

چگونه می توانید از خودروی خود در برابر پالس الکترومغناطیسی محافظت کنید؟

رویکرد این روکش برای سایر دستگاه هایی که نیاز به محافظت در برابر پالس الکترومغناطیسی دارند اعمال می شود.

در ساخت این روکش از مواد تخصصی و روش های مخصوص استفاده شده و در عین حال به اصول قفس فارادی پایبند بوده است. این روکش محفظه ای می سازد که میدان های الکترومغناطیسی خاصی را مسدود می کنند.

به طور خاص، روکش فارادی از الیاف متالیزه شاخته شده که رسانایی بالایی دارد و نقش کلیدی در محافظت در برابر پالس های الکترومغناطیسی ایفا می کند. الیاف موجود در پارچه می توانند الکتریسیته را هدایت کنند و یک سپر الکترومغناطیسی ایجاد کنند.

اگر پالس های الکترومغناطیسی به چادر برخورد کند، پارچه بار الکتریکی را در امتداد بیرونی چادر توزیع می کند. انجام این کار میدان های الکترومغناطیسی داخل را از بین می برد. این فرآیند مانعی ایجاد می کند که از ورود امواج الکترومغناطیسی به داخل جلوگیری می کند و از هر وسیله ای که در آنجا باشد محافظت می کند.

پوشش پالس الکترومغناطیسی3

این چادر طیف وسیعی از سیگنال ها از جمله وای فای(WiFi)، بلوتوث، سیگنال های سلولی ۵جی، جی پی اس و سیگنال های رادیویی از مگاهرتز پایین تا ۴۰ گیگاهرتز را مسدود می کند.

همانطور که رایان جودی توضیح داد، طراحی چادر فارادی یک مانع رسانای پیوسته در اطراف اقلام مورد محافظت ایجاد می کند.

دقت در ساخت این محصول تضمین می کند که هیچ شکاف، درز، یا منفذ بدون محافظتی وجود ندارد که به امواج الکترومغناطیسی اجازه نفوذ دهد.

تنها برای سایبرتراک نیست

این نوع محافظت فقط برای دارندگان سایبرتراک تسلا نیست و روکش فارادی تقریبا برای هر وسیله نقلیه برقی یا گازسوزی کاربرد دارد.

تیم میشن دارکنس بیشتر به استفاده از آن برای سایبرتراک اشاره می کنند زیرا سایبرتراک یک وسیله نقلیه زره پوش است و دارای یک تخت ۶ فوتی، خروجی های ۲۲۰ ولتی و قابلیت شارژ مجدد با صفحه های خورشیدی است.

پوشش پالس الکترومغناطیسی4

این باعث می شود که این خودرو برای بقا در شرایط سخت و پس از پالس های الکترومغناطیسی که در آن سوخت سنتی را به سختی می توان یافت، انتخاب خوبی باشد.

رایان توصیه می کند که صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی مقداری از پنل های خورشیدی را در روکش کنار خودرو ذخیره کنند. وقتی بنزین تمام می شود، خورشید همچنان می تواند انرژی بی پایانی فراهم کند و خودروی شما را روشن نگه دارد.

پوشش پالس الکترومغناطیسی با چه سرعتی قابل نصب است؟

نصب روکش زمان زیادی نمی برد تنها حدود ۳۰ دقیقه. اجزای بادوام به سرعت در کنار هم قرار می گیرند و به دنبال آن روکش وصل می شود. این روکش به راحتی قابل حمل است.

برخلاف سایر محصولات موجود در بازار که بر پایه های فولادی یا آلومینیومی متکی هستند، قطب های این روکش از فیبر کربن ساخته شده است. این امر وزن آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و حرکت آن را بسیار آسان تر می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.