| کد خبر: 267106 |

◄ قیمت نخستین سری تاکسی های تمام برقی که تحویل شرکت تاکسیرانی شد + مشخصات

نخستین تاکسی تمام برقی کرمان موتور ظهر دیروز (سه شنبه 26 دی ماه 1402) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهردار تهران و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد.

تین نیوز

سه شنبه 26 دی ماه، 400 دستگاه خودرو E50A به قیمت یک میلیارد و سیصد میلیون تومان، طی همکاری شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو و شاتل در اختیار تاکسیرانان قرار گرفته و به کمک اپلیکیشن شهرزاد تاکسیرانی خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ۱۹۸ تاکسی برقی که روز گذشته رونمایی شد، گفت: در حال تنظیم قرارداد با ۹ شرکت خودروساز برای ورود ۴۹ هزار تاکسی برقی به پایتخت هستیم.
وی ادامه داد: یکی از این شرکت ها، شرکت کرمان موتوراست. سهمی را وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هر کدام از این شرکت های خودروسازی در نظر گرفته است. این شرکت ها قرار است تا یک شرکت تاکسیرانی خصوصی ذیل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تشکیل بدهند.

بر این اساس، در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تاکسی طی هفته آینده به عنوان تاکسی پلاک گذاری شده و در سطح شهر به ارائه خدمات می پردازند و قیمت این خودروها یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان تعیین شده است که به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.
هرمزی در پایان با اشاره به اینکه از این تاکسی ها در مسیر مرکز به شمال و همچنین غرب به شرق شهر تهران استفاده خواهد شد، تاکید کرد: ۱۹۸خودرو برقی که روز گذشته با حضور شهردار تهران و وزیر کشور رونمایی شد در میادین و مراکز اصلی شهر مستقر و به کار گرفته می شوند. همچنین در حال تجهیز پایانه بیهقی برای استقرار بخشی از این تاکسی ها هستیم.

گفتنی است خودرو KMC E50A در اصل نسخه برقی همان کی ام سی جی ۷ کرمان موتور است که پیش از این در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته و با استقبال نسبتاً قابل قبولی مواجه شده بود.

سامانه نیروبخش KMC J7 EV از یک موتور برقی به قدرت ۱۴۲ کیلووات یا ۱۹۰ اسب بخار و باتری لیتیوم آهن فسفات به ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت تشکیل شده است. این موتور و باتری می توانند شتاب صفر تا صد کی ام سی جی ۷ برقی را به حدود ۷.۶ ثانیه برسانند و حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم بزنند. در نتیجه، یک ماشین سدان نسبتاً پرشتاب و با بیشینه سرعت قابل قبول پیش روی کاربران ایرانی قرار گرفته است که برای مصارف حمل و نقل عمومی یا کاربردهای خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود.

اما میزان پیمایش این خودرو با یک مرتبه شارژ چیزی حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود که البته بسته به شرایط مسیر، تعداد سرنشینان و... احتمالاً در عمل به کمتر از این خواهد رسید. در مورد حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ باتری جک جی ۷ برقی، طبق اعلام شرکت سازنده، چیزی حدود ۸.۵ ساعت زمان نیاز است تا شارژ باتری از ۱۵ درصد تا ۱۰۰ در صد برسد. مدت زمان لازم برای شارژ باتری بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نیز حدود ۴۸ دقیقه برآورد شده است.

باتری این خودرو به مدت ۵ سال و یا ۲۰۰ هزار کیلومتر توسط شرکت کرمان موتور گارانتی می گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.