| کد خبر: 264756 |

کاهش قیمت لاستیک در بازار

شاهد روند کاهشی قیمت ها هستیم و قیمت ها به شدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.

تین نیوز

عضو اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به این که کارخانه ها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کرده اند، گفت: شاهد روند کاهشی قیمت ها هستیم و قیمت ها به شدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  رضا عباس آبادی دانشور  افزود: روند کاهشی قیمت ها پیشِ رو خواهد بود و کارخانه ها اهتمام خود را بر سایزهای مورد تقاضای مردم خاصه خودروهایی با رینگ13 معطوف کرده اند.

وی افزود: در این صورت قطعا التهاب بازار کاهش می یابد و لاستیک مورد نیاز مردم توسط اعضای صنف لاستیک با قیمت مصوب توزیع می شود و به دست مصرف کننده نهایی می رسد و همین باعث شده است که شاهد روند کاهشی قیمت ها باشیم و در بازه لاستیک های رینگ قیمت ها به شدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.

عباس آبادی دانشور ادامه داد: قیمت ها برای رینگ 14 نیز به همین شکل است و تقریباً بازار مصرف کننده به بازار نرخ مصوب نزدیک شده است و فقط رینگ 13 مانده که کارخانه ها تولیدات خود را برای این رینگ نیز افزایش داده اند و عرضه بیشتر جوابگوی تقاضای مردم هست و جای نگرانی وجود ندارد چون لاستیک به وفور وجود دارد و به قیمت مصوب بسیار نزدیک خواهد شد.

نائب رئیس اول اتحادیه لاستیک و روغن تهران درباره ثبت نام توسط تولیدکننده ها و ارائه لاستیک با نرخ مصوب به مردم گفت: کسانی که در سایت ها ثبت نام کردند به یک روش توزیع ورود یافتند که به مسیر توزیع صحیح تایر کمک کرد و روش دیگر سنتی و بهینه است که مردم تایر خود را در واحدهای صنفی تحویل می گیرند و راستی آزمایی نیز صورت می گیرد.

ازاین رو مسیر دیگر که کسی تایر خود را تحویل می گرفت و شاید در واحد صنفی دیگر نیز تحویل بگیرد و بازارچه های موازی ایجاد شود، از بین رفته است و مردم در سایت های دیوار و شیپور تایر را با قیمت های دیگر به فروش می رساندند و قیمت ها مورد کنترل نبود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت وگو با بیان این که محل تعویض و خدمات لاستیک پنچرگیری هاست، گفت: واحدهایی نیز هستند که جواز کامل پنچرگیری و لاستیک فروشی را دارند و حتی ممکن است تعویض روغنی نیز داشته باشند.

عباس آبادی دانشور خاطرنشان کرد: در زمان حاضر با پرمصرفی تایر روبه رو هستیم و فروش نیز فصلی است خاصه در تابستان و شب عید که مسافرت ها فزونی می گیرد و در فصل کشاورزی نیز لاستیک های خاص کشاورزی پرمصرف خواهد شد و اتحادیه همواره ناظر و حامی اعضا بوده است و شرایط اقتصادی و بازار گاهی این مسائل را در تلاطم می اندازد.

وی راه درمان را نیز تولید سایز های پرمصرف خواند و تصریح کرد: اگر این رویه ادامه یابد کارخانه ها تولیدات خود را به موقع به دست نماینده ها خواهند رساند و اعضای ما نیز با قیمت مصوب لاستیک را توزیع می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.