| کد خبر: 263068 |

امشب مهلت ثبت‌ نام خودروهای وارداتی تمام می‌ شود

مهلت ثبت نام برای متقاضیان خودروهای وارداتی که پس از ثبت نام در مرحله اول دارای نوبت بوده و از روز یکشنبه می توانستد از بین شش خودروی وارداتی عرضه شده، سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند، امشب به پایان خواهد رسید.

تین نیوز

مهلت ثبت نام برای متقاضیان خودروهای وارداتی که پس از ثبت نام در مرحله اول دارای نوبت بوده و از روز یکشنبه می توانستد از بین شش خودروی وارداتی عرضه شده، سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند، امشب به پایان خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی طی فرآیندهای قانونی و اخذ مجوزهای لازم (استاندارد، محیط زیست و...) برای خودروهای وارداتی، از روز یکشنبه هفته جاری (۲۳ مهر ماه) امکان ثبت نام و ثبت درخواست سه اولویت از شش خودروی وارداتی عرضه شده توسط شش شرکت واردکننده از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، فراهم شد.

در این مرحله تنها متقاضیانی که در اسفند ماه سال گذشته افتتاح حساب وکالتی کرده و وجه ۵۰۰ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود مسدود کرده بودند و در نیمه نخست اسفند ماه ١۴٠١ از طریق سامانه یکپارچه ثبت نام خود را انجام و نوبت دهی شده بودند، امکان انتخاب و ثبت درخواست خودرویی داشتند.

براساس آنچه که مقرر شده بود، سامانه جهت انتخاب خودروها از یکشنبه (۲۳ مهر ماه) به مدت سه روز تا ساعت ٢٣ و ۵۹ دقیقه امروز سه شنبه (٢۵ مهر ماه) فعال بوده و امشب این مهلت به پایان خواهد رسید.

گفتنی است که قیمت فروش محاسباتی، علی الحساب اعلام شده و قیمت در مبادی ورودی بوده و سایر هزینه ها از جمله عوارض قانونی پس از ترخیص، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

 قیمت قطعی خودروها، پس از ارائه کلیه مستندها و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین می شود؛ ملاک قیمت قطعی خودرو، قیمت اعلامی و مصوب شورای رقابت خواهد بود.

خودروها برای قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان می بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام کرده و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل های صادره در این خصوص خواهند شد.

تخصیص خودروها نیز بر اساس رتبه ثبت نامی متقاضی و اولویت انتخابی خودرو صورت خواهد پذیرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.