| کد خبر: 258419 |

خواب 200 هزار خودرو بدون دریافت خدمات گارانتی در پارکینگ ها

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: بالغ بر ۲۰۰ هزار خودروی داخلی در پارکینگ ها وجود دارد که برای گارانتی اولیه مراجعه نکرده اند، دلیل آن نیز این است که مردم برای سرمایه گذاری اقدام به خرید خودرو می کنند.

تین نیوز

سید جواد حسینی کیا با اشاره به ۲۰۰ هزار خودروی داخلی در پارکینگ ها وجود دارد اظهار کرد: دلیل اصلی گرانی خودرو در  ایران ناترازی عرضه و تقاضا است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلام افزود: نیاز کنونی و واقعی یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه خودرو است در حالی که هم اکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار خودروی داخلی در پارکینگ ها وجود دارد که برای گارانتی اولیه مراجعه نکرده اند، دلیل آن نیز این است که مردم برای سرمایه اقدام به خرید خودرو می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حسینی کیا خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها که کمیسیون صنایع مجلس که به دنبال آن بوده است، سیاست گذاری مجلس برای عرضه خودرو است، چراکه دولت در این عرصه بنگاه داری کرده است.

حسینی کیا تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بحث واردات را برای تنظیم بازار خودرو به عنوان یکی از اولویت ها مطرح و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودروهای کارکرده تا سقف پنج سال را تأیید کرده است.

وی تاکید کرد: زمانی که خودروهای کارکرده خارجی وارد کشور شود بسیاری از مردم رغبتی برای خرید خودرو با قیمت های فعلی نخواهند داشت.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کنار ناترازی در عرضه و تقاضای خودرو، علت دیگر گرانی خودروی داخلی بحث قطعه سازان است.

حسینی کیا اضافه کرد: در حال حاضر بعضی شرکت های قطعه ساز یک کرسی در هیئت مدیره ایران خودرو در اختیار دارند و زمانی که فردی خودش قطعه ساز خودروساز است و خودش تولید می کند، قیمت را هم خودش تنظیم می کند و زمانی که خودرو گران می شود به نفع او است.

وی تاکید کرد: آنچه که این انحصار را می شکند بحث واردات خودرو است که اکنون شاهد تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده تا سقف پنج ساله هستیم و به نظرم گام بسیار خوبی برداشته شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با تعرفه واردات که در اختیار دارد می تواند سیاست گذاری کند، چنانچه خودروساز داخلی نتواند خودروی خود را بفروشد مجبور است هزینه های بالاسری خود را کاهش دهد. امروز هزینه های بالاسری در خودروسازها بالا است و باید برای این موضوع چاره اندیشی کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.