| کد خبر: 257693 |

آخرین وضعیت فرایند دریافت مجوز شماره‌ گذاری وسایل نقلیه

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: تولیدکنندگان وسایل نقلیه مکلفند برای دریافت مجوز شماره‌ گذاری نسبت به ارائه گواهی اسقاط و در صورت نبود آن، واریز ۱.۵ درصد مبلغ خودرو اقدام کنند.

تین نیوز

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: تولیدکنندگان وسایل نقلیه مکلفند برای دریافت مجوز شماره گذاری نسبت به ارائه گواهی اسقاط و در صورت نبود آن، واریز ۱.۵ درصد مبلغ خودرو اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مهران سالاریه اظهار کرد: در پی ابلاغ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو و به دلیل عدم تشکیل ستاد نوسازی و سامانه جدید آن، دفتر خودرو وزارت صمت در نامه ای به تولیدکنندگان خودرو از آن ها خواسته مبلغی به صورت علی الحساب به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز کنند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده خاطر نشان کرد: با ایجاد ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و راه اندازی سامانه جدید، به کلیه تولیدکنندگان خودرو اعلام شده تا از ۱۰ خرداد ماه از واریز هرگونه وجه به حساب صندوق و خارج از فرآیند ستاد خودداری کنند و در صورت واریز پس از تاریخ مذکور، ستاد هیچگونه مسئولیتی در قبال شماره گذاری محصولات تولیدی نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس قانون، ستاد ملکف است در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان لازم، ۱.۵ درصد مبلغ هر خودرو را برای صدور مجوز شماره گذاری دریافت کند، افزود: بر این اساس اولین سری از تولیدکنندگانی که قبل از تاریخ مذکور مبالغی را به حساب صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت واریز کرده بودند و با توجه به اینکه پارکینگ های آنها از خودروهای تولیدی پر شده بود، پس از غربالگری لازم برای دریافت مجوز شماره گذاری به پلیس راهور معرفی شدند.

سالاریه اعلام کرد: در این مرحله اطلاعات ۱۹ شرکت شامل ۳۷ هزار وسیله نقلیه اعم از خودروهای سواری، تجاری و موتورسیکلت به پلیس راهور ارسال شده است.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد: کلیه تولیدکنندگان به منظور شماره گذاری وسائط نقلیه خود باید نسبت به ایجاد کاربری در سامانه نوسازی ناوگان وزارت صمت به نشانی NNHK.IR اقدام و نسبت به ارائه آمار تولید خود در بازه های مد نظر شامل هفتگی، ماهانه و فصلی اقدام کنند.

وی با بیان این که منتظر دریافت اطلاعات سایر تولیدکنندگان بر اساس فرمت اعلامی هستیم ، گفت: بر این اساس تولیدکنندگان مکلفند در اسرع وقت نسبت به ارائه اطلاعات درخواستی اقدام کنند تا پس از صحت سنجی توسط ستاد به پلیس راهور برای شماره گذاری معرفی شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.