| کد خبر: 255594 |

خودرو برقی سایپا به زودی روانه بازار می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد به‌ زودی خودرو برقی سایپا برای کاهش آلودگی هوا ویژه شهرداری‌ ها وارد کشور خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد به زودی خودرو برقی سایپا برای کاهش آلودگی هوا ویژه شهرداری ها وارد کشور خواهد شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از از گجت نیوز، محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این که برنامه این خودروساز برای سال ۱۴۰۲ تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو داخلی و ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی مونتاژی است، گفت بهره برداری از پروژه سی ان جی خودرو ساینا و اضافه شدن این خودرو به ناوگان تاکسیرانی از اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا به امروز بیش از ۴ هزار خودروی سی ان جی به تولید رساندیم که مصرف سوخت آنها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر است.

جزئیات عرضه خودرو برقی سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از راه اندازی خطوط تولید خودروی تمام برقی در سایپا خبر داد و گفت واردات خودروی تمام برقی برای شهرداری ها با هدف کاهش آلایندگی ها نیز در دستور کار این گروه خودروسازی قرار گرفته است. همچنین در سال آینده اولین خودرو آریا با موتور هیبریدی نیز تولید خواهد شد که به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می تواند ۱.۵ لیتر سوخت مصرف کند.

تیموری با اعلام این که تولید سه محصول این گروه در سال گذشته به دلیل استاندارد اجباری متوقف شده، گفت در سال ۱۴۰۲ هفت محصول جدید را به بازار عرضه خواهیم کرد. در واقع طی ماه های آینده شاهد عرضه اطلس و سهند به بازار خواهیم بود و تولید انبوه خودرو کادیلا یا پی ۹۰ نیز طی ماه های آینده شروع می شود. ضمن این که این خودرو در خطوط خودروسازی آفتاواز روسیه نیز به تولید خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان خاطرنشان کرد اگر مشکلات اختصاص ارز برطرف شود، قطعا این گروه خودروسازی ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را وارد کشور خواهد کرد. ضمن این که واردات یک خودرو شاسی بلند هیبرید با مصرف سوخت کمتر از ۴ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر نیز در شش ماهه دوم ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.