| کد خبر: 242692 |

موافقت با واردات به شرط صادرات خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش بی‌رویه قیمت خودروی در بازار داخلی و راهکار مجلس در این خصوص تاکید کرد: کمیسیون صنایع مجلس راهکار حل مشکل خودرو را در بحث واردات می‌بیند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش بی‌رویه قیمت خودروی در بازار داخلی و راهکار مجلس در این خصوص تاکید کرد:  کمیسیون صنایع مجلس راهکار حل مشکل خودرو را در بحث واردات  می‌بیند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا؛ روح الله عباس پور تاکید کرد اعتقاد ما بر این است که دو موضوع اساسی که در حوزه خودرو  وجود دارد، که یکی بحث ارتقای کیفیت و دیگری قیمت خودرو است.

وی افزود: تجربه نشان داده که لازمه کنترل این موضوعات، بحث واردات خودرو است. چون ما هم کمبود خودرو نسبت به مطالبات مردم داریم و هم اینکه وقتی واردات صورت بگیرد، خودروسازی را به رقابت وادار می‌کند. ادامه حیات خودروهای داخلی هم در این است که کیفیت خود را بالا ببرند که در این صورت می‌توانند قدرت رقابتی داشته باشند.

عباس‌پور در ادامه تصریح کرد: از طرف دیگر هم وقتی واردات صورت گیرد، آن وقت محصولات خودروسازان هم آزاد می‌شود و از آن طرف آنها هم مجبور هستند، قیمت‌های خود را در این زمینه تعدیل کنند و قیمت تمام شده خودرو را پایین بیاورند. اکنون طوری شده که هم خودروساز ناراحت است، چون می‌گوید زیان انباشته دارد و هم مصرف‌کننده ناراحت است و در مجموع مجلس و دولت هم از این وضعیتی که ایجاد شده راضی نیستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: اکنون بحثی در کشور هست که واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعات و قطعات نیرو محرکه باشد که می‌تواند برای برگرداندن ارز جایگزین خودرو باشد. با این موضوع در هیات‌های نظارت موافقت شده اما آنچه که در بودجه سالانه دیده شده بود، رد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.