| کد خبر: 241846 |

◄ موتورسیکلت های برقی نیازی به گواهینامه ندارد؟

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: راکبین انواع موتورسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت‌های کاربراتوری، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.

تین نیوز

 سرهنگ احمد کرمی اسد در این باره گفت: اخیرا در فضای مجازی کلیپی مبنی بر اینکه "استفاده از موتورسیکلت های برقی نیازی به گواهینامه ندارد" منتشر گردیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ کرمی اسد اظهار داشت: به استناد ماده یک آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب سال۱۳۹۰ هیات محترم وزیران ، رانندگی با هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی متناسب با آن وسیله است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور با تاکید بر اینکه موتورسیکلت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، افزود: راکبین انواع موتورسیکلت ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت‌های کاربراتوری ، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.

سرهنگ کرمی اسد گفت: مطابق ماده ۷۲۳ قاون مجازات اسلامی (تعزیرات) رانندگی بدون داشتن گواهینامه با هرنوع وسیله نقلیه خودرویی و موتوری تخلف نبوده؛ بلکه جرم محسوب می گردد و همکاران بنده درصورت مشاهده ، ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه ، متخلف را به مراجع قضایی معرفی می نمایند.

وی در خصوص شرایط دریافت گواهینامه موتورسیکلت اظهارکرد: داشتن ۱۸سال تمام ، ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیت دار پزشکی ، ارائه گواهی طی دوره‌های آموزش نظری و عملی از آموزشگاه‌ها و یا مراکز مجاز آموزش رانندگی، قبولی در آزمون های تئوری و مهارت عملی از شرایط لازم برای اخذ گوهینامه موتورسیکلت می‌باشد.

 سرهنگ کرمی اسد در پایان بیان کرد: در سراسر کشور بیش از ۱۸۰ آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت وجود دارد که هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به این آموزشگاه‌ها فرایند دریافت گواهینامه موتورسیکلت را طی نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.