| کد خبر: 241685 |

رپرتاژ آگهی

◄ جدول مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی کراس اوور چینی چانگان CS35

این روزها شاهد تردد بی‌شمار خودروهای چینی در خیابان‌ها و جاده‌های کشور هستیم.

تین نیوز

یکی از این خودروها سی اس ۳۵ است. چانگان CS35 خودروی کراس اوور محصول شرکت چانگان اتومبیل می‌باشد. این خودرو، سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی شد و در اکتبر همان سال به بازار عرضه شد. این کراس اوور چینی را هم اکنون شرکت سایپا مونتاژ و تولید می‌کند. در ادامه قصد داریم به معرفی ویژگی‌های این خودروی چینی بپردازیم.

نگاهی کلی به کراس اوور چانگان CS35

شرکت چانگان یک شرکت خودروسازی چینی است که دفتر مرکزی آن در شهر چونگ کینگ چین قرار دارد. این شرکت خودروهای سواری، مینی ون، ون‌های اقتصادی و کامیون‌های سبک تولید می‌کند. خودروهای سواری شرکت اتومبیل سازی چانگان با نام تجاری چانگان و ماشین‌های باربری آن با نام چانا به بازار عرضه می‌شوند.

خودروی CS35 اولین کراس اوور شرکت چانگان می‌باشد که طراحی خود را وامدار ایتالیایی‌هاست. در واقع طراحی این خودرو توسط مرکز طراحی این شرکت در تورین ایتالیا انجام گرفته‌است. سال 2017 فیس لیفتی از این خودرو ارائه شد و طراحی آن تغییر کرد.

شرکت سایپا در پی مشارکت با شرکت چینی چانگان، ابتدا در سال 1394 کراس اوور CS35 را وارد کرد ولی بعدتر تصمیم بر این شد که مونتاژ و تولید این خودرو در داخل کشور و توسط سایپا انجام شود؛ که هزینه‌ها و دسترسی به قطعات و تعمیرات این خودرو راحت‌تر باشد. ماشین CS35 توسط سایپای کاشان مونتاژ و تولید می‌شود.

اما این خودروی کراس اوور چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه با مشخصات فنی، طراحی و امکانات و تجهیزات CS35 بیشتر آشنا خواهید شد.

طراحی چانگان CS35

کراس اور جمع و جور و سایز متوسط CS35 از ظاهر خوبی برخوردار است. این خودرو که توسط ایتالیایی‌ها طراحی شده با خطوط نرم خود، ظاهر جذاب و آرامی دارد. برخلاف بسیاری از خودروهای شاسی بلند و کراس اوور که از زاویه‌های تند در طراحی بهره می‌برند تا ظاهر خشن‌تری داشته باشند، این خودرو ظاهر آرام و دلنشینی دارد.

چانگان سی اس ۳۵
تصویری از پشت خودرو چانگان CS35

چراغ‌های جلوی بزرگ این خودرو با انحنای قابل توجهی به سمت گلگیرها روان شده‌اند. در قسمت جلو پنجره هم خطوط افقی کرومی که لوگوی چانگان را در دل خود دارند هماهنگی خوبی با چراغ‌ها دارند. نمای جانبی این ماشین با خطوط روی درها و گلگیرها باعث شده این خودرو بزرگتر و عضلانی‌تر به نظر برسد. علاوه بر این‌ها نوار پلاستیکی دور پنجره‌ها تا ستون C ادامه یافته است. رینگ‌های 17 اینچی به جذابیت نمای ظاهری این خودرو کمک کرده‌است. اما بخش پشتی اتومبیل با چراغ‌های دو تکه ظاهری خشن و اسپورت دارد.

داخل کابین CS35 هم خیلی خوب طراحی شده‌است. داشبورد این خودرو ممکن است شما را به یاد خودروهای فورد بیاندازد که البته بی‌راه هم نیست؛ چون چانگان و فورد سال‌ها با هم همکاری داشته‌اند. بیشتر بخش داشبورد از پلاستیک ساخته شده که کمی خشک است. روکش فرمان و روکش صندلی‌ها در مدل اتوماتیک چرمی است و از دوخت قرمز چشم نواز در آن‌ها استفاده شده که ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد.

دریچه‌های هوای عمودی در دو طرف نمایشگر TFT و کلیدهای سیستم صوتی در پایین این نمایشگر و با اندکی زاویه قرار گرفته‌‌اند که نمای جذابی به داشبورد بخشیده‌اند. در ضمن نورپردازی آبی رنگ پنل پشت فرمان نیز چشم‌نواز است.

در کل باید گفت چانگان CS35 به لحاظ طراحی ظاهری و داخلی خوب و دلپسند است.

مشخصات فنی چانگان CS35

چانگان CS35 که سایپا مونتاژ و تولید می‌کند؛ فقط با موتور 1.6 لیتری عرضه می‌شود. این خودرو که هم به صورت دنده دستی و هم اتومات در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، دارای مشخصات فنی زیر است:

مدل خودرو

CS35

برند

چانگان

شرکت مونتاژکننده داخلی

سایپا

تیپ

دنده ای MT

اتوماتیک AT

نوع موتور

4 سیلندر خطی 16 سوپاپه DOHC

تعداد سوپاپ

۱۶

حجم موتور

۱۶۰۰ سی سی

حداکثر توان

۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

نوع سوخت

بنزین

ظرفیت باک

۵۲ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

حداکثر سرعت

 

۱۸۰ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰-۱۰۰

 

۱۵ ثانیه

ترمز

جلو: دیسکی خنک شونده

عقب: دیسکی

گیربکس

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک

نوع فرمان

الکتریکی

ابعاد خودرو

طول: ۴۱۶۰ میلیمتر

عرض: ۱۸۱۰ میلیمتر

ارتفاع: ۱۶۷۰ میلیمتر

وزن خودرو

۱۲۷۰ کیلوگرم

۱۲۹۰ کیلوگرم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS35

ایمنی هر خودرو از عوامل تأثیرگذار در مقبولیت ماشین است. خودروی CS35 از نظر ایمنی دارای: کیسه هوای سرنشین جلو و راننده، ایموبیلایزر، کمربند ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده و قابل تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی و ترمز ضد قفل ABS، EBD و BAS است.

امکانات دیگر این خودرو که در هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک یافت می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • کامپیوتر سفری
  • قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت
  • سنسور پارک دنده عقب
  • هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی
  • چراغ‌های جلو هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • شیشه بالابر برقی جلو و عقب
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • دی لایت
  • اتولایت
  • زیر آرنجی جلو
  • تهویه دستی
  • آینه‌های جانبی برقی راهنمادار
  • سیستم صوتی مولتی مدیا دارای ۶ بلندگو
  • ریموت کنترل تاشو
  • گرمکن شیشه عقب
چانگان سی اس ۳۵
تصویری از کابین چانگان CS35

 

البته باید خاطرنشان کرد که نوع دنده اتوماتیک این خودرو، کیسه هوای جانبی، کروز کنترل و سانروف هم دارد. روکش صندلی در مدل اتوماتیک چرمی است و دکمه‌های تنظیم روی فرمان و فرمان چرمی دارد.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه چانگان  CS35

اما از هر چه بگذریم سخن از بیمه خوشتر است. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از جمله الزامات هر خودرویی هستند که باید داشته باشند. البته بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است که داشتن بیمه بدنه هم به دلیل مزایای زیادی که دارد ضروری می‌نماید.

بیمه شخص ثالث: این بیمه که از واجبات هر ماشینی است؛ هزینه خساراتی که در اثر تصادف وارد شده را جبران می‌نماید. در بحث بیمه، مالک خودرو یا موتور شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد متضرر، شخص ثالث محسوب می‌شود. قیمت بیمه‌نامه ثالث به موارد گوناگونی از جمله نوع خودرو، برند، کاربری، سال ساخت خودرو و …  بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه شخص ثالث چانگان CS35، می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کنید.

بیمه بدنه: از دیگر نیازهای بیمه‌ای یک ماشین، بیمه بدنه می‌باشد. هرچند که بیمه بدنه اجباری نیست، اما با گران شدن قطعات خودرو و هزینه تعمیرات، کارشناسان توصیه به خرید بیمه بدنه داردند. شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بدنه، ماشین خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی به بدنه اتومبیل، بیمه کنید. هزینه بیمه بدنه چانگان سی اس 35 را می‌توانید از سایت bimeh.com استعلام بگیرید.

در مجموع می توان گفت که ماشین چانگان CS35 برای کسانی که به دنبال یک خودروی زیبا، کم مصرف و اقتصادی هستند، گزینه مناسبی است؛ چون هم مصرف سوخت کمی دارد، هم از ایمنی نسبتا بالایی برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خودرو چانگان CS35 به سایت بیمه دات کام در اینجا مراجعه نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.