| کد خبر: 236829 |

نارضایتی کانادا از قوانین جدید آمریکا برای خودروهای برقی

فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر نوآوری و صنعت کانادا می‌گوید این کشور به شیوه‌ای مناسب به تسهیلات مالیاتی و مالی درنظر گرفته شده در آمریکا برای تولید خودروهای برقی پاسخ می‌دهد.

تین نیوز

هفته گذشته نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از برنامه ریزی برای تصویب قانونی خبر دادند که مشوق‌های مالی و مالیاتی را در اختیار سه شرکت سازنده خودرو در دیترویت قرار می‌دهد تا آنها بتوانند میزان تولید خودروهای برقی را افزایش دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، این طرح با واکنش منفی نمایندگان جمهوری خواه دیگر ایالت‌ها و دو کشور مکزیک و کانادا مواجه شده که می‌گویند تصویب چنین قانونی به معنای نقض معاهدات تجاری دوجانبه آمریکا با آنها بوده و به منافع اقتصادی این دو کشور لطمه می‌زند.

شامپاین که قبلاً وزیر خارجه دولت جاستین ترودو بوده، این هفته برای بررسی موضوع مذکور با با جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده، اریک لندر مشاور علمی کاخ سفید و گری پیترز سناتور ایالت میشیگان در واشنگتن دیدار کرد.

وی در این مورد تصریح کرد آمریکا باید بفهمد که چنین مصوبه‌ای واکنش کانادا را به دنبال خواهد داشت و ما همیشه به شکلی متناسب به چنین مصوباتی واکنش نشان داده‌ایم. اجرای مصوبه مذکور به اعطای مشوق‌های مالیاتی، حمایت مالی ۱۲۵۰۰ دلاری از تولید هر خودروی برقی منجر می‌شود و انتظار می‌رود عملیاتی شدن آن تا سال ۲۰۲۷ به طول بیانجامد.

شامپاین این مصوبه را در تضاد با قوانین معاهده تجارت آزاد دو کشور و قوانین سازمان تجارت جهانی دانسته و هشدار داده اجرای آن فرصت‌های شغلی را در هر دو کشور کانادا و آمریکا کاهش خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.