| کد خبر: 236408 |

خودروی شاهین سایپا و مصائب خریداران!

خدمات پس از فروش و فراخوان‌های گاه و بی گاه، صدای خریداران شاهین را درآورده است.

تین نیوز

با گذشت حدود ۸ ماه از تحویل از اولین خودرو شاهین، جدید‌ترین محصول گروه خودرو سازی سایپا به مشتریان، خدمات پس از فروش ضعیف و فراخوان‌های متعدد که هر بار مشتریان را راهی نمایندگی‌های سایپا می‌کند، نارضایتی بسیاری از خریداران این خودرو را درپی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، یکی از مشتریان این خودرو که به نمایندگی شماره ۴ سایپا در خیابان دارو پخش مراجعه کرده است می‌گوید: تا کنون سه بار سایپا با فراخوان ما را به این نمایندگی کشانده و هر یک نقص فنی جدید، دلیل این موضوع بوده است. 
 
او می‌گوید: نقص در سیستم الکترونیکی، مشکل در سیستم سوخت رسانی و نصب نشدن برخی قطعات مثل کنسول یا تعویض سیستم مولتی مدیا مواردی بوده که با فراخوان سایپا ناچارشده ایم به نمایندگی‌ها مراجعه کنیم.
 
یکی دیگر از مشتریان از معطلی غیر معمول در نمایندگی‌های سایپا گلایه می‌کند و می‌گوید: قراربود خریداران شاهین بدون نوبت خدمات را دریافت کنند، اما اکنون چند هفته باید درنوبت بمانیم تا خدماتی همچون سرویس‌های دوره‌ای را دریافت کنیم. 
 
وی می‌افزاید: وقتی هم که نوبتی داده می‌شود و به نمایندگی مراجعه می‌کنیم چند روز خودرو در نمایندگی می‌ماند تا خدمات ساده‌ای مثل تعویض روغن و سرویس دوره‌ای انجام شود. وقتی هم که دلیل را می‌پرسیم می‌گویند به دلیل مراجعه زیاد دارندگان خودرو شاهین، نمایندگی‌ها شلوغ است و انجام خدمات زمان می‌برد. 
 
وی گفت: وقتی ماجرا را از متصدی پذیرش نمایندگی سایپا جویا می‌شویم او دلیل این مسئله را کم بودن نمایندگی‌هایی که به خودرو‌های شاهین خدمات ارائه می‌کنند می‌داند و می‌گوید: درتهران فقط دو تا سه نمایندگی وجود دارند که خدمات خودرو شاهین را انجام می‌دهند و همین مسئله باعث شلوغی و معطلی غیر معمول مراجعه کنندگان شده است. 
 
فرد دیگری هم که از کرج به نمایندگی مرکزی مراجعه کرده می‌گوید: یک ماه پیش قطعه معیوبی که در نمایندگی کرج موجود نبود، سفارش داده ام تا ارسال و روی خودرو نصب شود، اما با گذشت یک ماه هنوز قطعه‌ای ارسال نشده و ناچار به نمایندگی مرکزی مراجعه کرده ام.
 
یکی دیگر از مراجعه کنندگان هم که مجبور شده خودرواش را از شمال کشور به نمایندگی مرکزی بیاورد می‌گوید: خودرو من نقصی در موتور دارد که چندبار به نمایندگی مراجعه کرده ام، اما رفع نشده و مجبور شده ام برای گرفتن خدمات به تهران مراجعه کنم.
 
آنچه از صحبت دارندگان خودرو شاهین برمی آید این است که هنوز گروه خودرو سازی سایپا نتوانسته رضایت مشتریان جدیدترین خودرواش را جلب کند و اکثر دارندگان خودرو از خدماتی که دریافت کرده اند رضایت ندارند. 
 
به نظر می‌رسد علاوه بر طراحی و تولید یک خودرو استاندارد، خدمات پس از فروش هم مسئله مهمی است که باید خودروسازان به آن توجه کنند. البته دربازار انحصاری خودرو، مشتریان باید خود را با خودروساز هماهنگ کنند و به هر شکلی که خودروساز رفتار کند باید آن را بپذیرد و تا زمانی که خودروسازان خیالشان از بابت انحصار راحت باشد آش همان است و کاسه همان.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.