| کد خبر: 232192 |

تخصیص سهمیه سوخت برای زمان قطعی برق صحت ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هر فردی درخواست دریافت سوخت و یا هر یک از فرآورده های نفتی راداشته باشد، باید در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده های نفتی) ثبت نام کند.

تین نیوز

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هر فردی درخواست دریافت سوخت و یا هر یک از فرآورده های نفتی راداشته باشد، باید در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده های نفتی) ثبت نام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی با بیان اینکه  برخی از مشترکان خانگی و همچنین تولیدکنندگان و صنعتگران مبنی برای دریافت سهمیه سوخت به منظور استفاده از مولد برق و دیزل ژنراتور در شرایط اضطراری حین قطع برق درخواست هایی را ارائه می دهند، اظهار کرد: هر فردی به هر دلیلی درخواست دریافت سوخت داشته باشد، باید در سامانه سدف ثبت نام کند و در غیر این صورت سوختی به او تعلق نمی گیرد.

وی افزود: اگر تولیدکننده یا صنعتگری درخواست سوخت برای فرآیند خود داشته باشد، از آن جا که هر کدام از این صنایع زیرمجموعه یک وزارتخانه هستند، باید حتما میزان سوخت درخواستی آن‌ها از سوی متولی مربوط به فعالیتشان تایید شود و سپس موضوع در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت تایید شدن در این شرکت، سوخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

همچنین برای صنایع تولیدی مصرف کننده برق که قطعی برق دارند سوخت درخواستی برای دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز می بایست از طریق سامانه سدف ثبت شده ‌و علاوه بر تایید سازمان و وزارتخانه متولی مجوز و تایید اداره برق منطقه ای را نیز داشته باشند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی برای درخواست استفاده از سوخت در هر شرایطی، باید حتما در سامانه سدف به نشانی newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه و در آن سامانه ثبت نام کنند، گفت: روند کار بدین شکل است و خارج از این چارچوب به شخصی سوختی اختصاص نمی یابد و سهمیه ای برای زمان قطعی برق لحاظ نشده است.

کاهی با تاکید بر اینکه برای تخصیص سوخت می بایست مواردی مورد توجه قرار گیرد، گفت: پس از تایید وزارتخانه مربوطه در شرکت پخش نیز موارد لازم مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت داشتن شرایط و مجوزهای لازم سوخت اختصاص می یابد اما قبل ازآن متقاضی حتما باید در سایت سدف درخواست خود را ثبت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.