| کد خبر: 229641 |

خودروسازان داخلی در یک سال گذشته

◄ اتوبوس و مینی بوس کمترین میزان تولید را داشته اند

بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از عملکرد یکساله خودروسازان داخلی در تولید انواع خودروها در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن، تولید انواع خودروها به جز اتوبوس، مینی‌بوس و ون، افزایشی بوده است.

تین نیوز

بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از عملکرد یکساله خودروسازان داخلی در تولید انواع خودروها در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن، تولید انواع خودروها به جز اتوبوس، مینی‌بوس و ون، افزایشی بوده است. این در حالی است که با توجه به نیاز کلان شهرهای کشور به انواع وسایل حمل و نقل عمومی این دسته به خصوص اتوبوس و مینی بوس در یک سال گذشته کمترین میزان تولید را در بین خودروسازنا داخلی داشته اند.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید دسته کامیون‌ها و کمباین رکورد تولید زده‌ و در صدر جدول افزایش تولید انواع خودروها قرار گرفته‌اند. بنابراین گزارش عملکرد تولید انواع خودروها در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که به ترتیب دسته کامیون‌ها ( کامیون، کامیونت و کشنده)، کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)، انواع سواری، تراکتور و در نهایت وانت‌ها رشد تولید ۵۳.۶ درصدی تا ۶.۵ درصدی داشته و در مقابل آمار تولید انواع خودروها  نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان اسفند ماه، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ها نسبت به آمار تولید آن‌ها در سال ۱۳۹۸، افت ۷.۸ درصدی کرده است.

درسال ۱۳۹۹، در مجموع ۱۸۷۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده که در مقایسه با ۲۰۳۱ دستگاه تولید شده در سال گذشته ۱۳۹۸، با کاهش تولید روبرو شده است.

علاوه بر این، میزان تولید لاستیک خودرو نیز در یکساله ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ که ۲۳۱ هزار و ۹۰۰ تن بوده است، به ۲۷۸ هزار و ۲۰۰ تن رسیده و رشد ۲۰ درصدی را رقم زده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.