| کد خبر: 228411 |

فعال بازار خودرو: آزادشدن واردات، قیمت خودروها را در بازار کاهش می‌دهد

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: آزاد شدن واردات خودرو که هم‌اینک از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، می‌تواند باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی در بازار شود.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در صورتی که این مهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای لازم را به دست آورد نه تنها قیمت خودروهای خارجی بلکه بازار خودروهای داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی بیان کرد: در نتیجه افزایش نرخ دلار طی هفته های اخیر، قیمت انواع خودروهای خارجی و ایرانی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته اما نوسان قیمتی باعث شده است که رکود همچنان بر بازار خودرو حاکم باشد و معاملات زیادی انجام نشود.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد همچنین به افزایش معاملات در بازار خودروهای مستعمل اشاره و بیان کرد: با توجه به کاهش بضاعت اقتصادی مردم، معاملات در این بازار بیشتر از معاملات در بازار خودروهای نو انجام می شود.

حیدری اظهار داشت: اکثر نمایشگاه داران خودرو در مشهد به معاملات خودروهای مستعمل روی آورده اند و در واقع امانت فروشی هایی هستند که قیمت کارشناسی خودرو را محاسبه کرده و معامله را بین فروشنده و خریدار برقرار می کنند.

وی افزود: جمعه بازار خودرو مشهد در واقع بازار موازی نمایشگاه داران است که هیچ نهادی روی آن نظارت ندارد و قیمت خودروهای معامله شده به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار تعیین می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد فقط هزینه اجاره دادن مکان به محل جمعه‌بازار خودرو را دریافت می کند، گفت: خودرو یک کالای تخصصی است و نمی توان در یک بازار بدون وجود کارشناس برای آن قیمت تعیین کرد و همین امر بسترساز بروز بسیاری از تخلفات می شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: از حدود ۷۰۰ واحد صنفی زیر پوشش این اتحادیه که پروانه کسب دارند، ۵۰۰ واحد در زمینه فروش خودروهای مستعمل فعالیت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.