| کد خبر: 224082 |

خودروسازها مقصر اصلی آلودگی هوا هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: سهم خودروها در آلوده کردن هوا بیش از ۷۰ درصد است.

تین نیوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: سهم خودروها در آلوده کردن هوا بیش از ۷۰ درصد است.

به گزارش تین نیوز، فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آلودگی هوا در روزهای اخیر و در پاسخ به اینکه آیا مصرف مازوت در نیروگاه منتظر قائم می‌تواند عامل بخشی از این آلودگی باشد، گفت: در حال حاضر مازوت در این نیروگاه مصرف نمی‌شود و شیر مازوت نیروگاه نیز پیشتر به دستور مقام قضایی پلمب شده بود.

حکیمی ادامه داد: شرایط و منابع آلاینده هوا نسبت به قبل هیچ تفاوتی نکرده و این روزها با وارونگی دما این وضعیت تشدید شده است بنابراین مثلا اینکه بگوییم کرونا ترددها را کاهش داده پس آلودگی هم باید کمتر شود چنین چیزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: نظر کارشناسان هواشناسی در خصوص آلودگی هوای البرز به جهت وزش باد هم توجه دارد چون زمانی که جهت باد از جنوب و جنوب شرقی باشد آلایندگی از سمت تهران و قم به سمت البرز حرکت می‌کند و این در تشدید آلودگی هوای البرز تأثیر دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز درباره کیفیت بنزین و نقش آن در آلودگی هوا هم عنوان کرد: طبیعتاً در سراسر استان بنزین یورو۴ توزیع نمی‌شود و توزیع این نوع از بنزین فقط در کرج آن هم نه در کل کرج انجام می‌شود.

حکیمی در ادامه به نقش خودروها در آلوده کردن هوا اشاره و اعلام کرد: سهم خودروها یا همان منابع متحرک در آلودگی هوا بیشتر از ۷۰ درصد است.

وی در خصوص اجرای قانون هوای پاک هم گفت: قانون هوای پاک یک نقشه راه در اختیار همه نهادهای دخیل به منظور کاهش آلودگی هوا قرار داده است اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و در نهایت همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا در این فصل از سال با آلودگی هوا مواجه باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.