| کد خبر: 223833 |

ارائه آیین نامه اجرایی تعیین سن فرسودگی خودروها به دولت

با توجه به ابطال آیین نامه قبلی ماده (۸) قانون هوای پاک در خصوص تعیین سن فرسودگی خودروها، سازمان حفاظت محیط زیست پیش نویس جدید این آیین نامه را به هیات دولت ارائه کرده است.

تین نیوز

با توجه به ابطال آیین نامه قبلی ماده (۸) قانون هوای پاک در خصوص تعیین سن فرسودگی خودروها، سازمان حفاظت محیط زیست پیش نویس جدید این آیین نامه را به هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، مطابق مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بار اقتصادی ناشی از آلودگی هوای ۱۰ استان منتخب کشور (شامل استان های پرجمعیت) برابر با ۱۸۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین مطالعات سیاهه کشور نشان می دهد وسایل نقلیه سهم قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا دارند.

موضوعی که در ماده (۸) قانون هوای پاک بر آن تاکید شده است. به عبارت دیگر این ماده بر تهیه و تدوین آیین نامه اجرایی مربوط به تعیین تکلیف خودروهای فرسوده و سن فرسودگی آن ها تاکید دارد.

در حال حاضر با توجه به ابطال آیین نامه پیشین ماده فوق از سوی دیوان عدالت اداری، سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دستگاه های مربوط، اقدام به تهیه پیش نویس آیین نامه جدید این ماده با رویکرد افزایش نظارت بر خودروهایی که پس از مدتی از نظر آلایندگی و ایمنی در شرایط ناپایدار قرار می گیرند، نموده است.

در این شرایط پس از رسیدن انواع وسایل نقلیه به عمر مرز فرسودگی، تعداد دفعات معاینه فنی سالیانه خودرو و حق بیمه ثالث مربوطه (باتوجه به افزایش ریسک بروز حادثه) افزایش می یابد.

آیین نامه پیشنهادی که جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به هیات دولت ارائه شده است، مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست طی می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.